Arengumaagide Foorum Arengumaagide Foorum
Kuula: Arengumaagide esinemised nõmme raadios.
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsőnumite lugemiseks logi sissePrivaatsőnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse  Jutukas 

Theun Mares ehk Tolteekidest

 
Uus teema   Vasta teemale    Arengumaagide Foorum -> Usundid
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Naine
Külaline





PostitusPostitatud: Teis Juul 04, 2006 8:18 pm    Teema: Theun Mares ehk Tolteekidest Vasta viitega

Panen kogu teksi copi paste siia, kuni pikalt oli see link maas...

http://helios.kolhoos.ee/stories/storyReader$218

Theun Mares on Lõuna Aafrika nagual, kes esindab tolteekide liini, mis on erinev Castaneda poolt kirjeldatust. Käesolev kokkuvõte on tehtud venekeelsest raamatust, mis inglise keeles on ilmunud 1995 aastal. Tolteekide õpetused I osa Sõjameeste tagasipöördumine ( Of the Toltec Teachings. Return of the Warriors).

Kõik, mis tõmbab tähelepanu, omab jõudu.

Aegade alguses…kaheksateist miljonit aastat tagasi tulid koos inimkonnaga maale mõned grupid inimesi, keda me tänapäeval nimetame preestriteks ja pĂĽhamute preestriteks. Inimkond unustas oma kodumaa ja pöördus abi saamiseks preesterkonna poole, et nad juhiksid neid vaimselt. Seda perioodi mäletatakse, kui Lemuuria perioodi.


Preesterkonda nimetati “Tolteekideks” ( teadmistega inimesteks). Tolteegid võtsid endale ĂĽlesandeks võimalikult kiiresti tuua inimkond tagasi oma kodumaale. Sellel põhjusel hakati neid nimetama vaimu sõjameesteks, kes võitlesid vabaduse eest.

Selleks, et meenutada oma mineviku ettevalmistus, Tolteegid hakkasid arendama nägemise võimet, kuna nad omasid seda, mida tänapäeval nimetatakse Kolmandaks Silmaks. Tolteegi nägijad kaotasid nägemise ainult mateeriasse sisenemise momendil. Kuid niipea kui mõned hakkasid meenutama nii nägemine taastus.

Need teadmised sisaldasid eelkõige seda, mida me nimetame tahte jõuks ( will-power), matemaatikaks, astronoomiaks ja astroloogiaks. Tolteegid kasutasid tahte jõudu, selliselt, et neil polnud raske tõsta ülesse väga raskeid esemeid, valdasid levitatsiooni, seda oskust oli hiljem vaja ehitades Egiptuses püramiide.

Tolteegid õpetasid ka praktilisi oskusi : kalapüüki, jahi, toiduvalmistamist, ehitust, matemaatika aluseid ja kunsti. Kuna nende teadmised kuulusid teise maailma, siis oli nende teadmiste edasiandmisega seoses suuri probleeme. Tolteegid said halvasti aru elu keerukusest füüsilisel tasandil. Nende teadmised mateeriast olid piiratud. Tolteegid nägid asju nii nagu need olid ja nad ei suutnud mõista duaalsuse peensusi ja ega selle tähendust. Selle tulemusena sellised mõisted nagu suhted ja kogu elava koostegutsemine jäid neile arusaamatuks, kuigi Tolteegid kasutasid seda instinktiivselt. Selle mittenägemine viis Tolteekide esimese langemiseni. Seda tingisid egoismi kõige halvemad vormid.

Tuhande aasta jooksul Tolteegid juhtisid rahvast ja see periood on teada kui At­lan­tise periood. Atlantise inimestel oli Imperaator, keda nimetati Valgeks sellel põhjusel, et ta omas tohutu suuri teadmisi, Tolteekide hulgas ja ta kiirgas valget valgust. Imperaator valitses rahvast Tolteekide pealinnast, mida nimetati Kuldsete Väravate Linnaks.

Aja jooksul mitmed klanni püüdlesid suurema võimu ja teadmiste poole. Osad Tolteegid alustasid eksperimente selleks, et suurendada oma psüühilisi võimeid ja saada eeliseid teiste inimeste ees. See oli maagia ja mustade kunstide praktika alguseks. Töötati välja keerulised praktikad ja rituaalid, mis lubasid koguda jõudu ( tahet).

Kõik need rituaalid võimaldasid maagidel koguda jõudu ja nad hakkasid omandama võimu teiste linnade ja Tolteekide üle. kui Tolteegid hakkasid võitlema omakeskis võimu pärast, arenesid kiiresti sõjapidamise viisid ja kuna nendes sõdades kasutati nii füüsilist kui ka psüühilist jõudu, tekitasid nad tohutuid purustusi.

Imperaator oli sunnitud lahkuma ja troonile asus ĂĽks maagidest.

Valge imperaator ja tema lähikondlased said aru milleni viib selline jõu kasutamine ja see viis suure Tolteekide rändeni, osa rändas Egiptusesse, osa Põhja ja Lõuna Ameerikasse, püüdes päästa inimesi katastroofi eest.

Mustade Tolteekide võim loodusjõudude üle oli nii suur, et see viis Maa jõud tasakaalust välja.

Esimene suurem katastroof toimus 800000 aastat tagasi. See hoiatus pidurdas musta maagia praktikat mingiks ajaks, kuid mingi aja pärast kõik taastus. 200000 aastat tagasi toimus uus katastroof, mis jättis Atantisest järgi kaks saart. 75000 aastat tagasi vajusid merre ka need saared ja järele jäi ainult saar, mida nimetati Poseidonis. 9564 aastat enne meie aega Poseidonis uppus, vulkaanipurskest tekkinud laine tagajärjel.

Purustuste perioodil atlantide jäänused asustasid erinevaid maailma osi. Tolteegid panid aluse egiptuse, kaldea, peruu, akkadi ja tiibeti dünastiatele, väikese grupid sattusid Euroopasse, Aasiasse ja Aafrikasse. Tolteeke on võimalik kohata kõikjal üle maailma. Järeltulijad kaotasid oma nägemise. Nende hulk, kes valdasid tõelisi nägijate teadmisi kahanes kiiresti. Suurem osa Tolteekide järglaskonnast omasid suuri teadmisi ja jäid liidriteks, kuid nad ei olnud enam nägijad.

Nägemise puudumine oli nähtavaks takistuseks. Selleks et saada esivanemate teadmisi, kasutati ravimtaimi ja jõutaimi, mis aitasid näha. Narkootikumid aitasid teatud astmeni. Kui kasu oli väiksem, kui füüsilisele kehale tekitatud kahju.

Soov näha oli nii suur, et ta muutus tähtsamaks kui teadmised. Kasvas enesetähtsustunne. Mustad kunstid tõusid jälle au sisse. Saabus ajajärk, mida Castaneda nimetab vanade nägijate ajajärguks. Taastati vanad rituaalid. Need rituaalid võimaldasid manipuleerida oma teadvustamisega ja saavutati see, mida nimetatakse muutunud vastuvõtu seisundiks. Kasutades neid rituaale saadi palju teadmisi nii orgaanilisest, kui ka mitteorgaanilisest tasandist, kes elavad inimestega kõrvuti. Kuna enesetähtsus oli suur kasutati neid teadmisi võimu saamiseks ja kõigega manipuleerimiseks, mis sattus nende tähelepanu alla. Tänu nendele teadmistele saavutati võim tervete rahvaste üle.

Maagia õitses ja paljud Iidsed nägijad säilitasid oma mõju kuni Kristuseni ja Kristliku Kiriku tekkimiseni. Suures osas nende maagide kahjuliku tegevuse tõttu algas Kiriku jaht maausulistele.

Iidsed nägijad ei valitsenud piisavalt tahet, mida atlantislased valitsesid suure kergusega. See oli ka õnnistuseks, sest kui nad oleks valitsenud seda sarnaselt, oleks tulemused olnud sama hävitavad. Võimetus juhtida tahet päästis maailma uutes katastroofidest. Vaatamata oma võimsusele olid rituaalid ebapraktilised.. füüsilisel kokkupuutumisel vaenlasega polnud aega lugeda nõiasõnu või teha rituaali, see jättis Iidsed nägijad kaitsetuks.

Sellel aja edasijõudnud Tolteegid katkestasid sidemed iidse traditsiooniga ja hakkasid oma olukorda maailmas ümber mõtestama. Nende Tolteekidega algas aeg, mida Castaneda nimetab Uute nägijate epohhiks.

Uued nägijad nägid rituaalide puudusi. Nad said aru, et olid katsunud juhtida ja manipueerida teiste inimestega. Iidsed Nägijad oskasid manipuleerida inimeste teadvusega. Iidsed Nägijad püüdlesid sellise jõu vormi poole, mis andis neile inimeste üle võimu. Üks Iidsete Nägijate vigadest oli võimetus aru saada, et oma teadmised tuleb teha ratsionaalseks ja praktiliseks, selleks, et neid saaks kasutada füüsilises maailmas. Nad olid liiga laisad, et teadmisi süstematiseerida.

Uued nägijad hakkasid otsima teadmiste praktilist kasutamist.

Iidsed nägijad õppisid nägema kõikide asjade algust, mis meenutas neil kõige enam must-valget kotkast. Seepärast Iidsed Nägijad nimetasid seda allikat Kotkaks.

Kotka nägemine oli sündmuseks. Saadi aru, et eksisteerimise mõtteks on teadvustamise omaduste tõstmine. Iidsetel Nägijatel õnnestus näha , et just Kotkas annab kõigile sündinutele teadvuse sündides ja võtab selle ära inimese surres. Nad said aru, et Kotkas toitub teadvusest. Iidsed Nägijad ei tunnistanud, et osa Universumist pole võimalik teadvustada. Uued nägijad parandasid selle vea. Nad eristasid kolme teadvustamise tasandit.

Esiteks teadaoleva tasand. siia alla kuulub kõik, mida on võimalik teada saada ta­valise teadvustamisega. Teine tasand on tundmatu tasand, see on osa mis võib saada tea­daolevaks ja saavutatakse vastavalt sellele kuidas nägija omandab nägemist. Kolmas ta­sand on tunnetamatu, mida inimene pole võimeline kunagi teada saama, niikaua kui ta on inimene. Siseneda tunnetamatusse tähendab kaotada kõik inimlikud omadused ja seepärast paljud Iidsed Nägijad läksid peast segi.

Iidsed Nägijad korjasid tohutu hulgaandmeid teadvustamisest, kuid ei korrastanud neid. Uued nägijad korrastasid seda ja nimetasid seda tõe teadvustamiseks. Need tõed on kuni tänapäevani Tolteekide õpetuse aluseks.

1. universum koosneb lõputust hulgas energiaväljadest, mis meenutavad valguse niite.

2. Need energeetilised niidid väljuvad ühest allikast, mida nimetatakse ka Kotkaks. Seepärast energeetilisi välju nimetatakse ja Kotka Emanatsioonideks.

3. Inimolendid koosnevad ja sellistest energeetilistest niitidest, mis ilmneb suure helendava muna kujuliselt. Seda muna nimetatakse kookoniks.

4. Igal aja momendil on ainult väikene osa energiaväljadest kookoni sisemuses on välispinnal näha särava valguspunktina.

5. Teadvustamine toimub siis, kui energeetilised väljad, mis valgustavad seda valguspunkti, levitavad oma helendust vastavasse energeetilisse välja väljaspool kookonit. Seda valguspunkti nimetatakse punktiks, kus toimub vastuvõtt ehk kokkupanekupunkt.

6. Kokkupanekupunkt võib võtta ükskõik millise asendi kookoni pinnal või selle sees. Kuna kokkupanekupunkt valgustab kõiki energeetilisi välju, millega puutub kokku, uued energeetilised väljad, mida valgustatakse sellise suhte käigus, määravad uue vastuvõtu. Seda uut vastuvõtu tasandit nimetatakse nägemiseks.

7. Kui kokkupanekupunkt nihkub küllalt kaugele, inimene võtab uut maailma vastu sama reaalsena kui tavalise vastuvõtu maailma.

8. Kogu Universumis eksisteerib saladuslik jõud, mida nimetatakse taotluseks. See jõud kindlustab vastuvõtu, kuna just taotlus esiteks häälestab energeeti­lised väljad ja teiseks on selle häälestatuse teadvustamise põhjuseks.

9. Sõjameeste eesmärgiks on kõigi võimalike vastuvõttude läbielamine, mis on inimesele võimalikud. Seda me nimetame Täielikuks Teadvustamiseks ja ta viib teistsuguse surma juurde.



Vanad nägijad kasutasid kokkupanekupunkti nihutamiseks hallutsiogeene, kuid Uued Nägijad teadvustasid, et see on ebapraktiline, nagu kõik Iidsete Nägijate rituaalid. Selleks et leida uusi võimalusi kokkupanekupunkti nihutamiseks hakkasid Uued Nägijad kokkupanekupunkti uurima nägemise abil. Uued Nägijad leidsid, et seda on võimalik teha jõu abil. Nad said aru, et selleks saladuslikuks jõuks on tegelikult energiate kokkuhäälestamine. See on jõud, mis vabaneb, kui energeetiline väli kookoni sees hakkab häälestuma energiaväljale väljaspool kookonit. Uued Nägijad nimetasid seda jõudu tahteks ja nad määrasid seda kui “pidevat energia voogu, mida nägija võib juhtida taotluse abil”.

Uued nägijad said teada, et taotlus on see jõud, mis sunnib inimesi käituma vastavalt tajule. See jõud määrab ära meie maailmataju. Taotlus fikseerib ära kokkupanekupunkti asendi. Tänapäeva tolteekidel on teada, et inimene on võimeline toetama oma vaadet maailmale ainult neid vaateid korrates sisemise dialoogi abil iseendaga. Nagu sisemine dialoog on peatunud, kokkupanekupunkt võib vabalt liikuda.

Kokkupanekupunkti liigutamiseks Uued Nägijad eristasid kolme meetodit, mis põhinesid 9 Teadvustamise Tõel. Esimene tehnika on varitsemine , teine Unenägemise kunst, kolmas Taotluse valdamine. Need kolm meetodit viisid kolme tegevussfääri ilmumiseni, mida iga õpilane, kui ta tahab saada Tolteegiks, peab valdama meisterlikult. See on Sõjamehe Varitsemise kunst, Teadvustamise Valdamine ja Taotluse Valdamine. Unenäokunst kuulub Teadvustamise Valdamise juurde ja kasutatakse kui vahendit, mille abil kokkupanekupunkt võib muutuda selleks, et vastu võtta muutunud teadvusseisundeid.

Inimesel esineb kahte tĂĽĂĽpi teadvust – vasak ja parem. parem pool on loogilise mõtlemise, ratsionaalsuse pool. Vasak pool on tunnetuse, irratsionaalse mõistuse pool, mis eksisteerib täiesti iseseisvalt loogilisest mõtlemisest.

Uued nägijad õpetavad õpilast ise valitsema oma teadvustamist ja mitte kulutama aega meeldetuletamise peale.

Vajadus ellu jääda, tingis viimastel sajanditel vajaduse paljudel gruppidel lahkneda. Gruppide vahel ei olnud mingit sidet. Grupi juhtide vahel toimis telepaatiline side.

Praegusel ajal sĂĽnnib uut “tĂĽĂĽpi” inimene. Neid esinev veel harva. Nende hulka kuuluvad tolteegid, kes eelmistes kehastustes said täiesti erilise ettevalmistuse; jõud mida nad valdavad, erinevad ĂĽldlevinutest. Need on Tolteegid said nimeks Kolmanda Tähelepanu Sõjamehed. Vastavalt ettevalmistusele ja meisterlikkusele Tolteegid jagunevad kolmeks õukonnaks. Välimine õukond, sisaldab neid, keda nimetatakse Esimese Tähelepanu Sõjameesteks. Sisemine õukond, siia kuuluvad Teise Tähelepanu Sõjamehed. Kolmas õukond PĂĽhamatest PĂĽhamad need kes omavad Kolmandat tähelepanu.

Neid kolme õukonda ei tohi segi ajada sõjamehe kolme arengustaadiumiga: jahimees, sõjamees ja teadmistega inimene.

Ettevalmistus kestab elusid, kuid on ka neid kes liiguvad kiiresti edasi.

Iga õpilane alustab õppimist tavalisest teadvustamisest, mida nimetatakse Esimeseks Nägemiseks. Ta omandab teadmisi isiklikust jõust. See on Jahimehe Tee.

Teine Tähelepanu on seotud kõrgendatud teadlikkusega. Õpilane õpib nihutama kokkupanekupunkti kasutades vasakpoolset teadvustamist. Kui ta saavutab selle seisundi, siis ta vaatab kõik üle, mille on saanud tavalise teadvustamisega. Siin antakse edasi printsiibid varitsemine, unenägemine ja taotlus. See ettevalmistus sisaldab teadmisi, mida nimetatakse Sõjamehe Teeks.

Jahimehe Tee ja Sõjamehe Tee valdamine tähendab teadmiste taset, mis vastab Teise Tähelepanu Sõjamehe auastmele. Kui ta lisaks nendele tegevussfääridele suudab ilma kõrvalise abita näha, siis teda peetakse Tolteegiks. See tähendab nägijat ehk teadmistega inimest.

Sellest momendist pole sõjamehele vajalikud enam nõuanded, kuna tema sisemise nägemise ees avaneb kõik. Jõudes sellesse arengufaasi muutub sõjamees iseseisvaks meistriks. Edasine juhatus aitab tal kui Universumi erilisel loomingul oma jõudu/taotlust ja vastutust levitada.

Teadmised, mis vastavad sellele lõigule, on seotud muutunud teadvuseseisundis teiste maailmadega , nende maailmade olenditega suhtlemisega ja koostöös nendega. Selles ettevalmistuse osas sõjameest suunatakse täitma oma tõelist rolli ühena neljast mehe ja naise tüübist Tolteekide grupis. Ta saab vihjeid sõjameeste grupi saatuse ja töö kohta ja kuulumisest veel suuremasse gruppi.

Kui sõjamehe algne ettevalmistus on peamiselt seotud isiksuse arenguga, siis antud staadium kehastab grupi pingutusi. Ta põhineb koostööl kogu rassi juhtimisel ja inimese vastutust teiste eluvormide suhtes, kellega ta planeeti jagab. Selle valdkonna teadmiste valdamine kujutab endast Tolteekide Teed. See on Tolteekide arengu tipp ja kui see on saavutatud, siis jõuab sõjamees selleni, mida nimetatakse Viimaseks Valikuks. Viimane Valik tähistab kahte teed, mida mööda võib liikuda Tolteek, kes on sellel jõu/taotluse arengu astmel. Ühte teed nimetakse Vabaduse Teeks, teist Suure Seikluse Teeks. Teine variant on suur ahvatlus sõjamehele.

Sõjamehed, kes otsivad edasi, aja jooksul leiavad, et on üle läinud teadvustamise tasandile, mida nimetatakse Kolmandaks Tähelepanuks. Need sõjamehed lähevad Vabaduse Teed ja neid nimetatakse Kolmanda Tähelepanu Sõjameesteks.

Kolmanda Tähelepanu Sõjamehed jäävad alati gruppi, millesse nad kuuluvad ja jätkavad uurivat tööd, mille sisu on raske edasi anda sõnadega. Sedalaadi tegevust võiks kirjeldada, kui orienteeritust eranditult grupile, kuid mitte selle sõna tavalises tähenduses. Kolmanda Tähelepanu Sõjamehed teavad, et nende jõud ei anna neile õigust sekkuda situatsioonidesse, millele ei ole vaja vahele segada, kuid nad asuvad suure valmisolekuga töö kallale, mille annavad neile Need, keda Tolteegid nimetavad Rassi Kaitsjateks.

Täna Kolmanda Tähelepanu Tolteegid tunnistavad seda fakti, et kui Tolteegid kui ühtne tervik peavad täitma oma tõelist missiooni planeedi saatuses, siis kogu maailma Tolteegid peavad uuesti ühinema ja ühendama oma jõud ja teadmised.

Peab tekkima üks maailmavalitsus või isegi üks maailma religioon. Inimkond peab pürgima teineteisemõistmisele ja koostööle kogu elusaga ja tõelise teadmisega. Lõpuks eksisteerib ainult üks inimkond ja üks tõde.

Ainus tõde, mis on väärt tähelepanu ja püüdlemist on see ,et iga taju sünnitab kokkupanekupunkti asend. Asend peab olema liikuv, et oleks võimalik täielik teadvustamine.

Tavaliselt on kokkupanekupunkt ĂĽhes asendis ja inimene omab ainult ĂĽhte vaadet elule.

Sõnad varjavad endas tõde.

INIMESE VIGA ON SELLES, ET TA OTSIB ALATI SELGITUSI, MIS TOETAVAD TEMA MĂ•TLEMISLAADI, TEMA MAAILMAVAADET.

Esineb kolme liiki halbu harjumusi, millesse inimene satub ĂĽha uuesti ja uuesti.

KUI INIMENE SATUB MILLEGISSE, MIS VĂ„LJUB TAVALISE RAAMIDEST, SIIS TA KASUTAB ĂśHTE KOLMEST HALVAST HARJUMUSEST:

FANAATIK IGNOREERIB JUHTUNUT JA TEEB NĂ„O, ET MIDAGI EI JUHUTUNUD.

USKLIK INIMENE VĂ•TAB JUHTUNUT PUHTA TĂ•ENA, LEIDES, ET TA SAAB ARU, MIS TOIMUB.

RUMAL ON SEGADUSES JUHTUNUST JA EI TEA KAS SEE VASTU VĂ•TTA VĂ•I Ă„RA VISATA JA SEEPĂ„RAST MUUTUB TA HAARATUKS OMA KĂśSIMUSTEST.

Kui lugeja tahab aru saada ja hindab Tolteekide õpetust, siis peab ta hoolikalt vältima rumalaid harjumusi ja võtma sõjamehe positsiooni.

KUI SĂ•JAMEES PUUTUB KOKKU MILLEGI EBATAVALISEGA, TA KĂ„ITUB NII NAGU POLEKS MIDAGI JUHTUNUD, SEST TA EI USU MILLEGISSE OMA USU NIMEL. KUIGI SĂ•JAMEES VĂ•TAB KĂ•IKE PUHTA TĂ•ENA, EI PĂ–Ă–RA TA SELLELE TĂ„HELEPANU, KUNA TEAB, ET MAAILM POLE KUNAGI SELLINE, NAGU PAISTAB. SELLEPĂ„RAST SĂ•JAMEES PEAB ENNAST ĂśLEVAL NII , NAGU TA KONTROLLIKS SITUATSIOONI, ISEGI KUI TA TEGELIKULT ON SEGADUSES, SIIS TĂ„NU SELLISELE KĂ„ITUMISELE TA VĂ„LDIB SEKKUMIST, MIS ON TINGITUD SEGADUSEST.

Sõjamees teab, et sõnad viivad eksitusse ja varjavad tõde. Selletõttu sõjamees arvestab ja kuulab sõnu, võttes neid puhta tõena, kuid ei hakka hetkekski neid uskuma, et sõnad ise on tõde, mida ta otsib. Sõjamees teab, et sõnad kannavad endas tõde nagu tass vett. On ilmne, et tassil ja seal sisalduval veel pole midagi ühist. Samamoodi ei saa võrrelda sõnade tähendust ja tõde, mida nad kannavad enda sees.

Vaatleme energeetilise välja mõistet. Pole mingit võimalust sellest terminist aru saada selle otseses tähenduses ja meil tuleb seda võtta puhta lehena , kuna see võimaldab meil rikastada teadmisi.

“energia välja” mõiste kutsub ratsionaalses mõistuses esile ettekujutuse mingist kiirgusest, olgu see siis valgus, värv, heli, magnetilised omadused, elekter, teadvustamine või mingi teine kiirguse allikas. Peale selle sellised väljad on kolmemõõtmelised, kuigi mõiste ise ei võimalda määrata, millises vormis väli esineb. Mõiste ei selgita seda, kust tekkis väli ja millist mõju ta avaldab. Me ei tea kas ta levib lineaarselt, pulseerides või muutub või võngub. Me ei tea selle energia määratust ja sellepärast ei saa me öelda millist rolli ta meie jaoks mängib. Samuti ei te me kas vaadeldes seda välja teises sĂĽsteemis, milline ta seal paistab.

Mõiste “energia väli” annab meile suurt abi meie teadmiste kujundamisel, kuid iseenesest on ta kasutu, kui kirjeldada seda ,mida nägija on võimeline saavutama mõne hetke jooksul.

Nägija võib kirjeldada terve dissertatsiooni selle miski kohta, mida ta nägi. Samas võib ta kirjutada terve töö püüdes selgitada nähtut, selle eesmärke jne. nendest töödest ei saa lugeja ikkagi täpselt aru, mis see energiaväli siis ikkagi on, sel lihtsal põhjusel, et ta pole kunagi seda näinud ja pole märganud tema mõju.

Sõnad on nähtu sümbolid ja sõnad kujutavad endast trampliini tõelistele teadmistele, mis võimaldab siseneda täiesti uude vastuvõtu maailma.

Just selle pärast võtab sõjamees kõike puhta lehena, kuid ei usu midagi. See tähendab, et sõjamees ei pööra tähelepanu sõnade otsesele tähendusele , saades aru et nad ainult varjavad tõde. Ta tajub sõnadele tähtsust, kuna teab, et sõnu õigesti kasutades viivad need teda teadmise juurde, mida varjavad.

Sõjamees ei usu millessegi oma usu nimel, kuna teab, et maailm pole selline, nagu ta välja näeb. Öeldes või kuulates sõnu, ta omandab sõnad, millesse on vaja siseneda või teisiti öeldes, annab neile sõnadele kõla.

Sõjamees peab ennast ĂĽleval nii, nagu kontrolliks ennast, kuigi tegelikult võib ta olla segaduses ja hirmul. Ainus võimalus seda hirmu ĂĽletada on tegutsed nii, nagu kontrolliks situatsiooni, sest nii paradoksaalselt kui see ka ei kõla, sest meetod “tegutseda nii nagu” rahustab ratsionaalset mõistust kõige paremini.

Tänapäeval on sõnad muutunud olulisemaks kui teadmised, mida nad kannavad.

Sõjamees ei saa hoiduda sõnu kasutamast, kuid ta saab hoiduda lõksust. Ta kasutab sõnu minimaalselt vähe. Ta valib hoolikalt kasutatavaid sõnu. Sõjamees teab ,et kõik selgitused ja kirjeldused kuuluvad valitud aruandlus süsteemijuurde, kuid kuna kõik aruandlussüsteemid muutuvad, sõjamees ei osuta erilist tähtsust selgitustele.

Mittetegemise praktika võimaldab hoiduda sõnade ohtudest. Sõnu võib kasutada ilma ohuta, kui neid ei võeta enam täht-tähelt ja et nad ainult sümboliseerivad teadmisi. Ainus sõnade väärtus on selles, et nad sunnivad meid mõtlema laiemalt ja sügavamalt kui enne. Sõnad on instrumentideks, Mille abil me võime aidata teistel uurida tundmatut ja selles suhtes on nad väga tähtsad, kuid sellega ka nende tähtsus lõpeb. Sõnade võime avada teadmisi sõltub kuulaja kogemustest kasutada sõnu.

SĂ•JAMEES LEIAB, ET MAAILM EI OLE SEE, MIDA KIRJELDAVAD SĂ•NAD. SĂ•JAMEES ELAB VĂ„LJAKUTSES JA SĂ•NAD ON TEMA JAOKS VEEL ĂśKS VĂ„LJAKUTSE.

Et tunnetada väljakutset, mis asetseb sõnades, sõjamees peaks laitmatult kuulama nende kõla, nende konteksti ja seda mida nad tähendavad. Sõjamees on võimeline nägema nende tõelist tähendust, mis on varjatud sõnades.

Õppides lugema sõnadevahelt ja kuulma seda, mida pole öeldud, sõjamees hakkab nägema. Nägemine on otsene teadmiste voog ,mis tekib rääkija ja kuulaja või mingi objekti ja selle vaatleja vahel. Nägemine algab sõjamehe arusaamisest, et sõnad olid ainult suhtlemise instrumentideks.

Kõik nägijad alustavad ĂĽhtemoodi. PĂĽstitades eesmärgi purustada oma fikseeritud taju, õppimise käigus nägijad hakkavad esitama kĂĽsimusi kõige kohta enda ĂĽmber. Need kĂĽsimused ei käi selle kohta, kas olemasolev nähtus on tõeline või mitte – nägijad pĂĽĂĽavad aru saada, mida nad veel ei ole märganud. Selles on ainus vahe õpetlase ja nägija vahel, kuigi uurimistulemused on täiesti erinevad.

Nägija tunnistab muutuvat, liikuvat Universumi, kus absoluutne tähendus on mõttetu, ta ei tunne muret, et seda selgitada. Nägija teab ,et selgitused on tõesed ainult valitud süsteemi piires ja seepärast ta ei avalda mõju nendele jõududele, mida kavatseb kasutada.

Nägijale ei tee muret tema reputatsioon

Nägijat ei eruta mingit liike tõestused, sest ainus talle vajalik tõestus on kas tema teooria on tegev.

Inimene ja maailm on nägija jaoks vaimustav saladus, millesse ta ei suuda mitte kunagi lõpuni haarata, kuna iga arusaamine põhineb jäigal aruandlus süsteemil.

Nägija tuletab inimesele meelde, et temas on imelise olendi pärand ja et ta elab imelises ja tajumatus Universumis.

Sõjamees on vaba olend. Ta on reisija ja esmaavastaja, kes alati otsib varjatud väljakutset ja saladust, mis asub sõnade otsese tähenduse taga. Oma südames ta tunnetab, tajub ja lihtsalt teab , et iga sõna kannab endas saladusele võtit. Sellel põhjusel sõjamees pöörab sõnadele hoolikat tähelepanu, uuesti ja uuesti neid korrates ja meist mõteldes, püüdes välja selgitada võimalikku mõtet, mis neis peitub. Sõjamehele on sõnade otsese tähenduse kasutamine lõksu langemine. See on aja ja energia kadu.

Kõiki inimesi võib jagada kahte tüüpi, keda Tolteekide traditsiooni järgi nime­ta­tak­se unenägijateks ja varitsejateks.

Unenägijatele on omane tõsine lähenemine, eriliselt on rõhutatud headus, ilu ja saladuslikkus. Teisest küljest varitsejad on rohkem suhtlejad, vahel lobisejad ja pööravad suuremat tähelepanu tõele, paradoksaalsusele ja huumorile, mis võib minna kuni mürgise satiirini.

Tolteegid õpetavad, et elu pisiasjad, mis tihti lastakse silmist kui midagi tähtsusetut, on sama tähtsad kui kõik muu.

Nagu kõik Universumis, sõnad iseenesest ei ole head ega halvad – nad ainult peegeldavad meie taotlust. Keel on loodud inimese mõistuse poolt, kui tema juured on inimese sĂĽdames.

Sõjamees tohutu tähelepanuga suhtub iseenda kõnesse ja teiste öeldud sõnadesse. Tuleb alati meeles pidada, et inimene kujutab endast seda, mis avaneb tema sõnadest, eeldusega, et kuulaja oskab kuulata.

Kasutades sõnu sõjamees tegelikult otsib teadmisi. Nende teadmiste saamine eeldab meisterlikkust.

SĂ•JAMEHE MEISTERLIKKUS ON OSKUSES LEPITADA HIRMU JA VAIMUSTUST.

Ainus võimalus, tänu millele võib sõjamees sellist meisterlikkust välja töötada, on arendada huumorimeelt. Naer toob talle ajalist kergendust selles pingelises võitluses, millest ta võtab osa iga päev.

Inimesed näevad maailma ja võtavad teda vastu vastavalt oma aruandlus süsteemile, kui kokkupanekupunkt küllalt tugevalt seguneb, siis pannakse kokku täiesti teine maailm, sama reaalne kui see maailm, kus inimene asub tavalises seisundis. Kõik igapäevased püüdlused tunduvad seal totrusena.

Me kõik alustame tavaliste naiste ja meestena, kuid see ei tähenda, et meil poleks võimalusi leida mõte oma elule.

MITTE KEEGI EI SATU LĂ•KSU ILMA ENDA NĂ•USOLEKUTA.

Meie ümber olevad inimesed on peegliteks, milles me näeme iseennast. Kui üks peegel peegeldab armastus ja teine viha, siis me võime aru saada, kuna me armastame ja kuna me põlgame. Meie peeglid ei valeta kunagi. Peeglid näitavad meile kuidas me mõtleme, tunneme ja tegutseme ümbritseva maailma suhtes. Me võime olla peegelduse suhtes pahased, kui need ei muutu enne, kui oleme muutunud ise. Nagu muutub inimene, nii muutub ka peegeldus.

Sõjamees võib aegajalt kutsuda esile enda kuju, mis on mõeldud selleks, et viia eksitusse ümbritsejaid. Seda nimetatakse varitsemiseks. Eksisteerib hulgaliselt põhjusi, miks sõjamees tahab luurata teisi ja kõige tähtsam on kohtumine väikeste türannidega. Puutuda kokku väikeste türannidega on alati ebameeldiv, teiste sõnadega nad teevad nii või teisiti meie elu õnnetuks, kuid reeglina õige käitumine nende suhtes võib anda meile rikkalikke teadmisi.

Väikesed türannid kujutavad endast midagi enamat kui lihtsalt peegel, kuna sellised inimesed näitavad meile meie nõrkusi. Sellepärast sõjamees võib oma tahtega sundida väikest türanni ennast jälitama. Selleks, et seda saavutada, sõjamehel on vaja meelitada väikest türanni ja siis peab sõjamees kiiresti ja tegusalt muutma oma käitumist, et mitte sattuda tema võimu alla. See on sarnane lõvi ärritamisega. Mitte ainult riskantne, vaid äärmiselt ohtlik. Kuid kui väikeste türannide suhtes kasutada õiget varitsemist, siis see kogemus õpetab meile palju ja võimaldab leida enda sees selliseid potentsiaalseid võimalusi, mille olemasolust te ei saa mingil muul moel aimu.

AINUS ÕIGUSTUS INIMESE FÜÜSILISELE EKSISTEERIMISELE ON ÕPPIMINE. SEE ON TEMA ETTEMÄÄRATUS, MIDA TA EI SAA VÄLTIDA MITTE MILLEGAGI.

Õppimisest võib aru saada kui kogemuse läbi tundmaõppimist, kuna Sõjamehe Tee on eelkõige praktiline tee. Informatsiooni kogumine ei tähenda veel õppimist. Infor­mat­sioon on kasutu, kui inimene ei leia sellele praktilist kasutust isiklikus elus.

Inimesel on kaks valikuvabadust, kas soodustada oma määratuse elluviimist või seda takistada.

INIMESEL ON ETTEMÄÄRATUS UURIDA KOGEMUSE PINNAL KÕIK­VÕI­MALIKKE, LOENDAMATUID ELU ILMINGUID MEIE UNIVERSUMIS.

Reaalseks võimaluseks on kokkupanekupunkti liikumine ja täiesti uue vaate saamine maailmale. Inimkond ei tee seda kuna puuduvad piisavad teadmised.

SELLES MAAILMAS EI ANTA MIDAGI LIHTSALT NIISAMA – IGASU­GU­SED TEADMISED SAADAKSE AINULT KĂ•RGE HINNA EEST.

TASU SAADUD TEADMISTE EEST ON INIMESE ELU. TEADMISI, MIDA TE OTSITE ON VĂ•IMALIK SAADA AINULT SELLISEL JUHUL, KUI TE PĂśHENDATE SELLELE OMA ELU.

POLE VÕIMALIK MINNA TEADMISTE TEELE, ILMA, ET NEID TEAD­MISI LÄBI ELATAKS. ENESEOHVERDUS PEAB OLEMA TÄIELIK.

INIMENE EI JĂ•UA TEADMISTE TEELE LOOMULIKUL VIISIL; SELLEPĂ„RAST ON IGA Ă•PPIMINE SUNNITUD.

Tõeline teadmine on teadmine iseendast ja neid teadmisi ei ole võimeline andma teile keegi. Tõeline vaimne õpetaja võib ainult anda juhatusi, mis aitab avada isiklikke reserve.

TEADMISED ON KĂ•RGEMAL JA VĂ•IMSAMAD INIMESEST. MINNA TEADMISTE TEED TĂ„HENDAB VĂ•IDELDA ELU EEST. KUI TE ASUSITE SELLELE TEELE, SIIS PEATE OLEMA VALMIS VĂ•ITLUSEKS.

ALGUL EI TEA MITTE KEEGI MIDA TĂ„HENDAB Ă•PPIMINE, KUNA TA EI TEA, MIDA TĂ„HENDAB OLLA INIMENE. SEEPĂ„RAST TA OOTAB AUTASUSID, MIS ON VASTU TEMA MĂ„Ă„RATUSELE JA SEEPĂ„RAST SEDA EI SAA JUHTUDA.

LĂ„HENEMINE TEADMISTELE ON VĂ•RDNE VĂ•ITLUSEGA ELU EEST. SĂ•JAMEES LĂ„HENEB TEADMISTE JUURDE TĂ„IELIKU TĂ„HELEPANU, HIRMU, AUSTUSE JA ABSOLUUTSE KINDLUSEGA. IGAĂśKS, KES ON NII RUMAL, ET LĂ„HENEB TEADMISTELE TEISITI, KAHETSEB OMA TEGU. KUI TA ON PIISAVALT TARK, ET TUNNISTADA OMA TEADMISTEOTSINGUD ELU JA SURMA KĂśSIMUSEKS, SIIS TAL EI OLE PĂ•HJUST KAHETSEDA.

Selleks, et omandada tõelisi teadmisi ja võimeid, peab inimene muutuma terviklikuks. Ta peab lähedalt tutvuma iga enda osaga. Ta peab äratama kõik oma potentsiaalsed võimed, tooma nad teadvuse valgusesse. Sõltumata sellest, kui hirmutavad või ebameeldivad need ka ei oleks. Just sellepärast iga Sõjamehe Tee õpilasele õpetatakse tehnikat nimetusega ülevaatus/kokkuvõtete tegemine.

Esimestest ettevalmistuspäevadest peale oodatakse, et õpilane vaataks oma elu üle väiksemagi pisiasjani, jooksvast momendist tagasi, kuni maailmasündimiseni. On ilmne et, see pole lihtne ja seda ei saa teha ruttu. Täieliku mälu omandamiseni kulub aastaid. Kuid see on vaja läbi käia, kui õpilane soovib minna Teadmiste Teele. Ainult kokkuvõtete tegemise abil on õpilane võimeline tõeliselt aru saama kogu oma olemusest.

TĂ•ELISI TEADMISI TULEB LĂ„BI ELADA OMA SISEMISES MINAS JA KUNA SISEMINE OLEMUS ON IGAL ISIKSUSEL UNIKAALNE, SIIS TEADMISI POLE VĂ•IMALIK SAADA VESTELDES.

TEADMISED, MIS ON SAADUD TEISTELT INIMESTELT, EI OLE VEENVAD. KINDLUS TEADMISTEST TULEB TĂ„NU PRAKTIKALE.



ISEGI KUI SĂ•JAMEES EI SAANUD MINGI KONKREETSE TEADMISTE OTSIMISEGA HAKKAMA, TA EI KAOTA, KUNA TEADMISTE TEEL, MEIL ON PALJU LAHINGUID, VĂ•IDAME ĂśHTEDES JA KAOTAME TEISTES. EDU MĂ„Ă„RATAKSE MITTE VĂ•ITUDE ARVU, VAID SELLE JĂ„RGI KUI HĂ„STI ME VĂ•ITLEME.

Pideva võitlusega õpilane murrab kokkupanekupunkti fikseerituse. See on üsna oluline, kuna me ei saa saavutada konkreetset progressi, kuni me ei õpi nihutama oma kokkupanekupunkti. Sellepärast Iidsed nägijad nihutasid kõigepealt kokkupanekupunkti ja siis asusid õpetama.

Kokkupanekupunkt meenutab raadio laine nuppu, mis võimaldab häälestuda erinevatele lainetele. Iga kord, kui me seda muudame, me läheme üle uuele sagedusele, mis kuulub uuele raadiojaamale.

Kokkupanekupunkt kindlustab meile juurdepääsu erinevatele energiaväljadele. Tänu temale me kogume kogemusi ja teadmisi. Minnes teiste energiaväljade juurde me omandame teistsuguse vastuvõtu. Uus vaade maailmale sunnib meid kaotama sidet varem saadud kogemusega ja teadmistega või “unustama” neid. Tegelikult me ei unusta midagi.

Kui ühed teadmised katavad teisi, siis esimesed teadmised lähevad alateadvusesse. Meie tunded ja mõtted ja järelikult ka meie tegevus on suures osas mõjutatud alateadvusest. Ja nii võitleb õpilane tihti vanade harjumustega.

Selleks, et saavutada täielik mälu ja edukalt praktiseerida mittetegemist on vaja osata liigutada kokkupanekupunkti kõikidesse eelmistesse asenditesse. Ainult taastades vana kokkupanekupunkti seisundi on võimalik selles seisundis saadud teadmiste meenutamine.

TEE VĂ„Ă„RTUS ON SELLES, TEDA MĂ–Ă–DA VĂ•IB MINNA. KUI TE TUNNETE, ET TEE MIDA MĂ–Ă–DA TE LĂ„HETE POLE TEIE OMA, TE PEATE TA JĂ„TMA OTSEKOHE. OTSUS JĂ„RGIDA MINGIT TEED PEAB PĂ•HINEMA SELGUSEL, MIDA TEKITAB SĂ•JAMEHETEEL DISTSIPLINEERITUS, MITTE AGA HIRM, AUAHNUS. LAHENDUSED, MIS ON TEHTUD SELGES VALGUSES EI VALMISTA TEILE PETTUMUSI.

Ei oma tähtsust võidud ega kaotused, tähtis on kas me võitlesime või mitte ja kui hästi me võitlesime.

Aegajalt võivad teadmised meid hirmutada, eriti need teadmised, mis puudutavad meie ohutunnet.

UURIGE IGAT TEED, KĂ•IGI VĂ•IMALIKE VAHENDITEGA, JA SIIS KĂśSIGE ENDALT – JA AINULT ENDALT – ĂśKS KĂśSIMUS: “KAS SEE ON SĂśDAME TEE”

KĂ•IK TEED ON SARNASED TEINETEISELE. AINUS ERINEVUS NENDE VAHEL ON SEE, ET ĂśHEL TEEL ON SĂśDA, TEISEL EI OLE. TEE MILLEL ON SĂśDA TĂ•STAB MEELEOLU. KERGENDAB RASKUST JA TOOB RĂ•Ă•MU. TEEL MILLEL POLE SĂśDANT ME KOMISTAME JA MEIE VAIM LANGEB; IGA TEE SUNNIB MEID VAATAMA OMA ELU VIHA JA TULISUSEGA.

Tavaline inimene satub harva südame teele, kuna suurema osa ajast sammub teed pidi, mis on ühiskonna poolt ette määratud. Ta ei ela kunagi hetkes, vaid viibib kas minevikus või tulevikus. See ei anna ei rahu, rõõmu, imelise tunnet.

Ainus kaotus elu on loobumine võitlemast.

JAHT JĂ•ULE

PARIM JAHIMEES ON SEE KES VĂ•ITLES JA PINGUTAS SELLE NIMEL, ET OMANDADA KĂ•IK SELLE TEGEVUSEGA SEOTUD KAVALUSED, MITTE SEE KELLEL ON PARIMAD EELDUSED.

Jõud määrab kuidas energia häälestatakse. See on jõud, mis vabaneb, kui energiaväli kookoni sees häälestatakse energiaväljale väljaspool kookonit. Selle häälestatuse tulemuseks on taju. Seepärast võib öelda, et jõud on taju tulemus.

Eksisteerib kaks traditsiooni jõu määratlemiseks. Me ei ole võimelised jälgima jõudu, nagu ka me pole võimelised nägema taju, kuid me võime olla tunnistajateks ühe ja teise toimimisele.

Jõu ilminguid on kõige parem kirjeldada kui seda, mida me mõistame elujõu all või energia all. Kui te tunnete tõstvat tunnet, jälgides päikese loojangut, siis see juurdevool on jõu toime või taju efekt. Jõu või elujõu kasvamine, iseenesest ei ole jõud. See on jõu tagajärg, täpsemalt isikliku jõu tagajärg.

Kui kokkupanekupunkt on jäigalt fikseerunud teatud seisundis, siis on taju ka fikseerunud. See tähendab, et me võtame kõike vastu taju süsteemile kohaselt, mida võib nimetada vaateks maailmale. See vaade maailmale ei muutu niikaua, kuni kokkupanekupunkt on samas kohas. Meile on kättesaamatud teised energeetilised väljad, peale nende, mis on iseloomulikud sellele konkreetsele seisule.

Kokkupanekupunkt kujutab endast kirka valgusega poolsfääri, mis on umbes ten­nise­palli suurune. Kättesaadavateks energiaväljadeks on need väljad, mida see pool­sfäär valgustab, lõigates neid. Energiaväljad kujutavad endast valguse kiiri, mis on sar­nased niitidele ja seepärast nägijad kirjeldavad neid kui valguseniite. Kuna ener­gee­ti­li­sed väljad on peened, siis tuhanded niidi lõikavad kokkupanekupunkti ja häälestuvad vastavalt energiaväljadele väljaspool kookonit. Energiaväljad väljaspool kookonit on identsed sellega, mis on sees, kuid võimalikud nende väljade ühtimised on hämmastavad. Isegi kõige kogenenumale nägijale jääb arusaamatuks, mida üks või teine häälestatus määrab ja milliste tulemusteni viib üks või teine häälestatus. Kõik see toimub vastavalt taotlusele.

Kokkupanekupunkti liikumine määrab ära kuidas tema pöörlemine tavalises seisus viib uute energeetiliste väljadega segunemiseni. See on paljus sarnane raadiolaine nupu keeramisele. Nihkumine tähendab seda, et ta liigub täiesti uutele energeetilistele väljadele. Nihkumine tähendab kokkupanekupunkti üleminekut täiesti uude olukorda kookoni pinnal ja tema sees.

Energeetiliste väljade asetus teatud häälestatuses määrab ära inimese konkreetse maailmavaate ja võime suhelda. Kui me kohtame kedagi, kes omab samasugust häälestatust, siis segunemine on kooskõlastatud. Sellise inimesega me saavutame imelise teineteisemõistmise ja meil ei ole raskusi suhtlemisel. Kui me kohtame kedagi, kes kasutab diametraalselt vastupidist segunemist, suhtlemine muutub õudseks.

Kui me ei oska muuta kokkupanekupunkti, siis meie vastuvõtt fikseerub jäigalt ja sama toimub ka meie vaadetega maailmale. Just nimelt see fikseerumine kutsub esile kordused ja harjumusliku käitumise. Kordamine fikseerib veel tugevamini kokkupanekupunkti.

Lastel kokkupanekupunkt on liikuv, kuni ühiskonna mõju selle fikseerib. Nad liigutavad teda spontaanselt.

Selleks et muuta kokkupanekupunkti on vaja isiklikku jõudu. Energiat nõuab kõik, mida me teeme, sealhulgas ka kokkupanekupunkti liikumine ja nihutamine. Teatud isiklikku jõudu on vaja ka selleks, et hoida kokkupanekupunkti teatud kohas.

Kui kokkupanekupunkti ja järelikult ka meie vaade maailmale on fikseerunud, siis isikliku j­õu kogus vastab meie vastuvõtu tasandile, kuna isiklik jõud on taju tulemus. Taju vastab teadvustamise tasandile.

Kui meil ei ole isiklikku jõudu, mille abil muuta kokkupanekupunkti asendit, kust siis leida lisajõudu?

Kui kogu meie isikliku jõu neelavad ära harjumused, siis me peame lõpetama kõik kasutud tegevused. Tuleb lahti saada ka oma vaatest maailmale, kuna jäik vaade maailmale on üks harjumustest ja hoiab kokkupanekupunkti fikseerunud asendis. Ainus võimalus kuidas seda teha on täielik ärkamine, täielik tähelepanu igal momendil. Tänu laienenud kõige teadvustamisele, mis toimub meie elus, me võime hakata eristama tähtsat kõigest sellest, mille võiks oma elust eemaldada.

Sõjameestele meenutatakse alati vajadusest osutada erilist tähelepanu oma elu igapäeva pisiasjadele, sest nende kogusumma määrabki ära meie käitumise ja vaate maailmale.

Soovides täielikult teadvustuda, me tegelikult taotleme taju. See on Sõjamehe Tee otsustav ja kohustuslik nõudmine. Just nimelt taotlus määrab ära meie taju. Mida rohkem me taotleme teadvuslikkust, seda laiemaks muutub meie taju ja järelikult seda rohkem isiklikku jõudu me tekitame.

EI OLE MINGIT MAAGIAT ON AINULT TAOTLUS.

Selleks, et lahti saada oma vaatest maailmale, on meil vaja teadvustada kõiki pi­s­i­as­ju oma igapäevases elus – siis me võime tunnetada, mida kujutab endast meie vaade maail­male ja mida me teeme, et seda toetada. Nagu me hakkame täpselt tunnetama isik­lik­ku vaadet maailmale ja seda kuidas me seda toetame, siis sellest vaatest vabanemine mittetegemise tehnika abil on kĂĽllaltki lihtne.

Jõu jahtimine tähendab otsida võimalusi oma isikliku jõu suurendamiseks, et me saaksime liigutada kokkupanekupunkti.

Kui me tahame jõudu, siis on vaja tegutseda – on vaja jõu peale jahti pidada ja se­da on vaja teha hästi.

JAHIMEES ON ERANDITULT DISSIPLINEERITUD INIMENE, KUNA TEMA EKSISTEERIMISE PARAMEETRID ON Ă„Ă„RMISELT TĂ„PSED.

JAHIMEES ELAB TĂ„IELIKULT JAHTIDES; AINULT SELLEL TINGIMUSEL TA VĂ•IB SAAVUTADA EDU.

Selleks, et jahtida jõudu, peame olema igal momendil täielikult teadlikud. Jahimees, kes teadvustab ennast ainult aegajalt ei saa kunagi heaks jahimeheks. Väga kiiresti võib ta saada röövlooma saagiks. Pidev teadlik olek on ise juba paljude inimeste jaoks võitlus. Sellepärast enne kui me saame jahimeesteks selle sõna tõsises mõttes, meie elus peavad toimuma tõsised muutused.

TĂ•ELISED MUUTUSED EI OLE KUNAGI KERGED – INIMENE MUUTUB AINULT NENDES OLUKORDADES, KUI TA PEAB MUUTUMA.

ISEGI OLUKORDADES, KUI INIMENE PEAB MUUTUMA, TA RUMALALT LOOBUB SELLEST, KUNI TA EI NĂ„E MUUTUSTE EELISEID.

HEA JAHIMEES MUUDAB OMA VĂ•TTEID VASTAVALT VAJADUSELE

TÕELISED MUUTUSED ON OMA LOOMUSELT ALATI KATASTROOFILI­SED JA VIIAKSE ELLU VÄIKESTE JA TÄHTSUSE­TU­TE SÜNDMUSTENA. JAHIMEES JÄLGIB SELLISEID SÜNDMUSI ISEENDAS JA OMA SAAGIS, SEEPÄRAST TULEMUSED EI OLE KUNAGI OOTAMATUD.

Ei tuleks ennast petta, et me oleme võimelised muutma oma elu tasapisi, kuna sel­lised muutused pole tegelikud muutused. Ainus muutus looduses, mida võiks nimetada pĂĽsi­vaks on vananemine, kuid vananemise protsess on iseloomulik ainult fĂĽĂĽsilistele vormidele. Kangekaelne aja jooksul ei muutu vähem kangekaelseks – ta ainult tundub pehmem, kuna tema keha nõrgeneb ja tal jääb vähem jõudu torisemiseks. Kõik tõelised muutused, isegi iseloomu muutused, on alati ootamatud ja omavad kaugeleulatuvaid tagajärgi. Muutus on tegus, siis kui ta on tehtud teadlikult ja vabatahtlikult.

SELLEKS ET JÕUDA TEADMISTE TEEL EDASI, ON VAJA KÕIKEHÕL­MA­VAID MUUTUSI. ON VAJA TÄIELIKULT ÜMBERKUJUNDADA OMA TONA­LI SAAR.

INIMENE ON OMA OLEMUSELT PUHAS VAIM, MIDA NIMETA­TAK­SE NAGUALIKS, KUID ALATES SÜNNIST HAKKAB TA KASUTAMA VA­HEN­DA­JAT MIDA NIMETATAKSE TONALIKS

TONAL KUJUTAB ENDAST INIMESE ISIKSUST. TA ON SARNANE SAA­RE­LE, MIS ASUB PUHTA OLEMUSE ÄÄRETUS OOKEANIS NAGUALIS. SEL­LEL SAAREL ON KÕIK, MIDA VAJAB KEHASTUNUD ISIKSUS ELUKS FÜÜSI­LISEL TASANDIL.

Tonali saar kaudselt haarab kõike, mida me peame iseenda osaks. Tonal kujutab endast füüsilist keha, emotsionaalseid kalduvusi ja mõistust. Meie mõtted, emotsioonid ja tegevus füüsilisel tasandil on kõik tonali osad. Kui ma olen vaene, siis on minu tonal vaene, kuna nagual vaim ei saa lihtsalt vaene olla. Kui ma olen haige, siis on tonal haige. Kui ma olen vihane, siis on vihane tonal. Kui mu ei piisa isiklikku jõudu, siis see on minu tonali puudus. Tonal on helendav kookon, kõigi oma energeetiliste väljadega, mis sinna kuuluvad.

Kui meil on millelegi nimetus, kui me oleme võimelised seda kirjeldama, siis see miski on tonali saare omadus. Tonal kujutab endas kõike, mis on ilmnenud mingil kujul. Nagual on puhas vaim või puhas olemine, ta tähistab ilmnematut vaimu. Tonal on miski, nagual on mitte-miski.

Kõik meie elus määratakse ära meie tonali saare eripäraga. Seda eripära võib ni­me­tada vaateks maailmale ja ta moodustab tonali saare maastiku. Kui meie saare eripä­raks on agressiivsus, siis on agressiivsus ka üks osa meie vaatest maailmale.

Kõik saare osad on meie eluks vajalikud eluks füüsilisel tasandil. Õpilase ülesan­deks on oma tonali saar ümber kujundada. Ta peab muutma selle maastikku. Kõik saarel peab saama oma koha.

Tuleme tagasi agressiivsuse näite juurde. Tavaline inimene avastades, et on ag­res­siivne võib hakata seda peitma ja varjama. Sõjamehe Tee Õpilane peab tunnistama oma ag­ressiivsust, mitte teda alla suruma. Ta peab õppima oma agressiivsust konstruktiivselt kasutama. Peale aastaid harjutamist võib sellest saada võimas relv. Agressioon, mis oli inimese iseloomuomadus, jäi kõrvaldamata tonali saarelt, ta vaid kujundati ümber väärtuslikuks oskuseks, allutades ta täielikult kontrollile.

Tonali saare ĂĽmberkujundamine kujutab endast täielikku muutust, mis on vajalik, kui inimene tahab edukalt lõpetada jõu otsingud. Seda ei olegi nii raske teha, tuleb ainult oma elu hinnata ja välja selgitada oma väärtused. Jahimehe jaoks ei ole halbu omadusi – eksisteerivad ainult potentsiaalsed, arendamata võimalused.

MEIE NÕRKUSED ON REALISEERIMATA POTENSIAALSED VÕIMA­LUSED.

Pidades jahti jõule on meil vaja kõiki meie potentsiaalseid omadusi. Sotsiaalsed ettekujutused võib meile õpetada, et mingid meie potentsiaalsed võimalused on halvad.

Jahimees on vaba ja liikuv olend, kes järgib südame teed. Kuna jahimees on liikuv olend, siis ta püüab muuta oma saare vormi, nagu tekib selleks vajadus.

JAHIMEES JUHIB OMA MAAILMA SELLISE TĂ„PSUSEGA, ET EI JĂ„TA ENDAST JĂ„LGI. JĂ„TTA JĂ„LG TĂ„HENDAB MUUTUDA SAAGIKS, KELLEGILE, KES ON VĂ•IMSAM KUI JAHIMEES ISE.

Selleks et olla jahimees, on vaja tegutseda maailmas ja jääda tema osaks. Seepärast jahimees ei pĂĽĂĽa varjuda maailma eest – ta lihtsalt ei luba endale muutuda saagiks.

JAHIKUNST ON OSKUS VALIDA OMA ILMUMISEKS AEGA JA KOHTA. TEMA KOOSTOIMIMINE MAAILMAGA ON TASAKAALUKAS JA JAHIMEES EI KURNA ENNAST, EGA ĂśMBRITSEVAT MAAILMA.

JAHIMEES ON KINDEL OMA JAHIPIDAMISOSKUSTES JA SEEPĂ„RAST EI TUNNE VAJADUST RAHUTUSEKS.

RAHUTUS SUNNIB INIMEST MEELETULT HAARAMA KINNI OMA MAAILMAST, MILLINE SEE KA POLEKS, KUI SELLISELT TA KURNAB ENNAST JA MAAILMA.

Peamine põhjus, miks inimestest saab saak on see, et neil ei ole tõelist enese­kind­lust ja seepärast otsivad nad ümbritsevate toetust ja heakskiitu. Rahutus on kõige kurna­vam sõltuvuse põhjus. Inimesed leiavad igasuguseid põhjusi, et olla häiritud ja nad ei teadvusta, mida teevad, pidevalt alahinnates oma isiklikku jõudu ja kaotades enesekindlust.

JAHIMEES ON LĂ„HEDALT TUTTAV OMA MAAILMAGA, KUID JĂ„Ă„B TEMAST ERALDATUKS.

Tänu eraldatusele ümbritsev maailm ei puuduta inimest. see ei tähenda, et jahimees oleks ümbritseva maailma suhtes ükskõikne.

Mitte ĂĽkski jahimees ei saavutaks edu, kui ei teaks oma elu igat ĂĽksikasja.

JAHIMEES EI KURNA OMA MAAILMA, TA VĂ•TAB SEALT SEDA, MIDA TEGELIKULT VAJAB. JAHIMEES HOOLITSEB, ET TEMA VARUD – SĂ•BRAD, SĂ–Ă–K, Ă•NN JA JĂ•UD – EI SAAKS KUNAGI OTSA.

Vältides muutumist saagiks, jahimees hoolitseb selle eest, et mitte korrata vigu ja õpib varitsemist. Jahimees hoolitseb selle eest, et tema liikumine ja tegevus oleks alati ettearvamatu. Kui me muutume jäigaks ja ettearvatavaks, siis me kaotame liikuvuse. Me fikseerime kokkupanekupunkti jäigalt. Kui me “jääme kinni” oma maailmavaatesse, siis meie ettemääratuse jõud hakkavad meid varitsema, pĂĽĂĽdes saada meid taas liikuvaks.

HEA JAHIMEES TUNNISTAB UNIVERSUMIS EKSISTEERIVAID KĂ•RGEMAID JĂ•DUSID, KES TEDA SUUNAVAD JA TEISI OLENDEID. NEED JĂ•UD DIKTEERIVAD NII ELU KUI SURMA ASJAOLUSID.

Kui jahimees tahab süüa, siis ta seab üles lõksu ja kui sinna lõksu satub loom, siis ta tapab ta vaikse lugupidamisega. Jahimees teab, et loom sattus lõksu mitte seetõttu, et ta oli leidlik, vaid tänu saatuse jõududele, kes suunasid looma lõksu.

Saatus määras selle looma saatuseks olla jahimehe saak. Teades seda, jahimees ei tunne haletsust looma pärast. Haletsus on suuremaid kuritegusid inimkonna vastu, kõigi elavate vormide vastu. Aegajalt ka jahimees aitab, kuid ei tee seda kunagi, kui seda pole palutud. Suruda oma abi peale, ilma, et seda palutakse, tähendab olla ebaõiglane selle inimese suhtes.

Jahimees ei luba endale sekkuda jõudude tegevusse, kes juhivad kõigi olendite elu ja surma, kuid vastutab oma tegevuse eest. Kui ta leia oma lõksust kaks looma, kuid tal on vaja ainult ühte, siis ta laseb teise lahti. Jahimees ei kurna kunagi oma maailma.

Distsipliin ja laitmatus on otsustavad, et aru saada raskustest, mis on seotud jahiga jõule. Kogu ettevalmistuse eesmärk on õppida jahti pidama oma peamisele saagile – jõule.

Ilma hoolika ettevalmistuseta ei jõu ükski inimene selles edasi, sest jaht jõule on raskem kui loomade ja inimeste varitsemine. Jõud on alati ettearvamatu ja mittemateriaalne.

Jõu varitsemine tähendab lõputut tähelepanu ja väga peent teadvustamise tunnet.

Ainsaks põhjuseks jahiks jõule on sellise isikliku jõu kogumine, mis oleks piisav, et kuulutada ennast vabaks. Ainus võimalus tugevamaks saada on võidelda ja mida raskem on lahing, seda tugevamaks ta saab. Jahimees teab, mida raskem väljakutse, seda rohkem jõudu.

Jahimees teab, et jõud, kes suunavad elu Maal, ei tunne tema suhtes mingit haletsust ja hoolimist.

KUI SUL EI JĂ„TKU JĂ•UDU VĂ•ITLEMISEKS, SIIS EI JĂ„Ă„ SUL MUUD ĂśLE KUI ORJA ELU. JAHIMEES KUJUTAB ENDAST VABAT OLENDIT, KES EI SAA ENNAST MĂ„Ă„RATA ORJUSESSE; TAL EI OLE TEIST VALIKUT KUI VĂ•ITLUS. KUI TA HUKKUB SELLES LAHINGUS, SIIS TA SUREB NAGU VABA OLEND, MITTE KUI ORI.

Iga inimese elus on momente, kus ta lihtsalt teab, et ta ei saa jätkata orjana. Sellest hetkest hoolimata sellest kas tal on jahimehe ettevalmistus või mitte – ta asub jahimehe teele.

Jahimees jälgib, et ta ei kulutaks isiklikku jõudu rumalatele tegudele. Ta istub vaikselt maha, et ümberhinnata oma elu ja oma situatsioon. Ta teab et on teinud panuse jõule ja tuleb ennast selleks jahiks ette valmistada. Reeglid on lihtsad: ära anna armu ja ära oota halastust; võitja saab kõik.

JAHIMEES EI ALLU KELLEGI SOOVIDELE PEALE ISEENDA. KUI TA VĂ•TAB ETTE MĂ•NE TEGEVUSE, SIIS TA TĂ„IELIKULT TEADVUSTAB TEGEVUSE VĂ•IMALIKKE TAGAJĂ„RGI.

JAHIMEES EI LUBA KUNAGI ENDA MUUTUMIST OHVRIKS. OMA TE­GE­­VUSES VÕTAB TA ARVESSE ETTEARVAMATU JA SEEPÄRAST POLE TEDA KU­­NAGI VÕIMALIK TABADA OOTAMATULT. TA SUUDAB VÄLTIDA SUU­REMAT OSA SÜNDMUSI, MIDA RUMALAD PEAVAD ÕNNETUS­JUHU­MI­TEKS.

Kriitiliselt hinnates oma elu, jahimees teadvustab et kuigi risk on suur, tal ei jää midagi üle kui võidelda. Võideldes sotsiaalsete ahelate vabaduse eest me võime leida, et selle asemel oleme jõu orjad. Jahimehe jaoks eksisteerib kaks võimalust : kas võidelda sotsiaalse sõltuvuse vastu või loobuda võitlemast ja jääda sama rumalaks kui kaaskodanikud.

Jahimees saab jahimeheks sellepärast, et vältida sotsiaalse sõltuvuse ahelaid. Ta teeb seda sellepärast, et omandada isiklikku jõudu, mis lubab tal valida isiklik aruandlus sĂĽsteemi. Kui jahimees läheb nii kaugele, et tal ei ole tagasiteed, kuna ta ei taha elada mahajäetud maailmas. Siis ta teadvustab, et tal ei ole midagi kaotada, peale oma elu – kuid mida maksab elu, kui ta möödub ahelates. See moment jahimehe elus on kõige piinavam. Sellel ristteel saab jahimees aru, et tal ei ole valikut. Reis tundmatusse nõuab temalt julgust ja isegi enam, kuna ta tead, et sellel reisil pole tagasiteed. Sellel reisil on vaja, et jahimees unustaks kõik, mida teadis varem.

Alles pärast seda valikut, jahimees hakkab tõeliselt tunnetama jõudude mõju, mis saadavad teda kogu elu. Ta teeb lõplikku panuse jõule.

Mitte keegi ei saa vältida jõude, mis saadavad meid kogu elu. Meie ettemääratus peab täituma. Jahimees tunnistab seda, siis kriitiliselt hindab ennast ja oma uut elu. Nagu laps, kes teeb oma esimesi samme, teeb jahimees oma samme Teadmiste Teel.

ALUSTADES JAHTI JÕULE, JAHIMEES SAAB ARU, ET TEMA KOGENE­MA­­TUS SUNNIB TEDA KAOTAMA TASAKAALU, KUID OLLES TÄIELIKULT ÄRKVEL JA ARENDADES RAHULIKKUST, TA SAAVUTAB VAJALIKU VAIMU TASAKAALU.

Kui me taganeme oma kogemusest, pööramata talle tähelepanu või suhtume sel­les­se kergemeelselt, me kaotame tasakaalu. kui me kaotame tasakaalu, siis on meie kõige loomulikum reaktsioon – peatuda, hetkeks tarduda, et uuesti saavutada tasakaal. Seda pau­si määratletakse kui elu rahulikkust.

Elu on pidev, see sisaldab energia pulseerimisi. Jahimees liigub nende pulseeri­mis­tega kooskõlas, peatudes iga tegevuse ees. Tänu sellele on ta võimeline keskenduma hüppe eel kogu oma tähelepanu. Kui ta pöörab igale tegevusele pingsa tähelepanu, siis ta ei kaota kunagi tasakaalu. Jahimees on täielikult ärkvel.

Tänu sellisele elule jahimees kontrollib iga situatsiooni oma elus. Jahimees ei kontrolli oma elu kui sellist, kuna selline juhtimine pole tema võimuses.

Kontrollides igat elu situatsiooni, jahimees saavutab püsivuse ja kindluse, mis on vajalikud et asuda võitlema jõu eest. Ta teadvustab oma inimvõimete vaesust ja seepärast tunneb jahimees hirmu. Kuid see hirm ei halva, see sunnib teda tegutsema ja olema roh­kem ärkvel. See on see hirm, mis tuleb teadmisest, jahi reeglid ei näe haletsust ja halas­tust.

Teades jahi reegleid jahimees kogeb sügavat austust oma vastase suhtes. Ta teab, et tulemus on aus, kuna võitja saab kõik.

Kui jahimees on jõudnud nii kaugele, tal ei ole valikut – tuleb istuda ja oodata. Ta ei kiirusta kuhugi, kuna teab, et ta on teinud panuse jõule, tema saatuse juhtijad hak­ka­vad otsima teda , et temaga võitlusesse asuda. Jahimees tead, et karta ja pĂĽĂĽda vältida võit­lust pole mõtet, kuna see ei too mingit kasu, kuna tema saatuse jõud jätkavad jahti temale, oodates iga nurga taga. Teadvustades, et ainus võimalus ellu jääda on võidelda, jahimees täitub absoluutse kindluse tundega.

Nii jahimees läheneb jõuga võitlemisele: ta on täielikult ärkvel, kartmatu, täis austust ja täielikult kindel endas. See on tema kilp.

Jahimehe tuju ei muutu kunagi melanhoolseks ja pessimistlikuks. Jahimehel pole mingit põhjust midagi kahetseda. Ta tunneb ennast väljavalitult ja rõõmsalt.

MITTE ĂśKSKI INIMENE EI JĂ„Ă„ ELLU TEADMISTE TEEL ,KUI TA EI OLE VALMIS VASTU VĂ•TMA SURMA – SĂ•JAMEHE PARIMAT NĂ•UANDJAT.

Kui jahimees on teinud panuse jõule ja läbinud vastava ettevalmistuse jahimeis­ter­likkuses jõule, jääb tal üle ainult korjata vajalikku praktilist kogemust. Tänu sellele kogemusele jõuab ta sõjamehe tasemele, sest ainus vahe jahimehe ja sõjamehe vahel on kogemus. Kogemuse puudumise tõttu teab jahimees halvasti praktilisi üksikasju, mis on seotud jahiga jõule. Sõjamees vastupidi, kujutab endast inimest, kes on karastunud võit­luses jõuga.

MEIST EI SĂ•LTU, KAS MEIST SAAVAD SĂ•JAMEHED VĂ•I MITTE. SEE OTSUS SĂ•LTUB NENDEST JĂ•UDUDEST, KES SUUNAVAD KĂ•IGI OLENDITE ELU.

Isiklikku kogemust ei saa planeerida, kuna ta ei allu inimese kontrollile. Mitte kellelgi ei õnnestu vältida oma ettemääratust või muuta seda, kuid saatus määrab, milline inimese kogemus saab konkreetse kehastuse. Kõik, mis meilt nõutakse, on kaasa aidata oma isikliku saatuse arengule, arukalt tehes koostööd nende jõududega, kes suunavad meid paljude elude jooksul. Seejuures me võime kasutada kõiki oma kogemusi ja me saame maksimaalse kogemuse. Selline mõistlik koostöö meie ettemääratuse jõududega ongi Tolteekide õpetuse peamine eesmärk. Kõik, mida õpetatakse õpilastele on suunatud sellele, et aidata seda oskust omandada.

Tavalise inimene, jahimehe ja sõjamehe elukogemus kujutavad endast kolm­nur­ka, mis on eluliselt vajalik Tolteegi terviklikuks olemiseks. Need kolm elulise koge­muse vormi on inimliku teadvustamise omadused. Iga õpilane peab püüdlema kõigi kolme omaduse maksimaalset arendamist. Meeletu oleks arvata ,et keegi on võimeline saama teadmistega inimeseks, ilma, et tal oleksid omadused, mis on omased inimkonnale. Tonali saarel sisaldub kõik, mida me vajame oma kogemuse jaoks. Et saada sõjameheks ei tohi ära kaotada ühtegi objekti sellelt saarelt, sealhulgas teadvustamise erinevaid astmeid ja omadusi.

Jahimees ja sõjamees saavad aru, et ainust tõeline inimeksistentsi ettemääratus Maal on täieliku teadvustamise saavutamine. Tänu oma kogemusele sõjamees jõuab selle teadvustamisele, et teadmised tõesti omavad jõudu.

Jõud on taotluse energia. Teadmiste omandamine kogemuse vahendusel, tähen­dab, et me võtame midagi vastu tänu sellele kogemusele, mida me ei teadvustanud varem. Selline taju on taotluse tulemus, mis omakorda toodab jõudu. See puudutab tead­mi­si, mitte informatsiooni­. Informatsioon on ainult teooria, teadmisi on võimalik saada ainult läbi kogemuse. Kui informatsiooni ja teooriat praktiliselt ei kasutata, siis neis ei ole jõudu – aga teadmised on jõud.

Selleks, et hankida jõudu, on vaja parimal kujul kasutada kogu õpetust . See oma korda tähendab, et me peaksime püüdma võimalikult palju rakendama. Just see püüdlus tajuks kujutabki endast jahti jõule. Kuna jõud on tajumatu ja ettearvamatu vastane, siis sõjamehe elu muutub lõputuks väljakutseks

SĂ•JAMEES ELAB VĂ„LJAKUTSES JA SEEPĂ„RAST ON TEMA ELU VIIMISTLETUD STRATEEGIA.

Mitte keegi ei saavuta edu jahis jõule, kui ta elab korratut elu poolunises sei­sun­dis. Jaht jõule nõuab meilt distsipliini ja jahimehe pingsat tähelepanu – kuid selliseid dist­sipliini nõudmisi tõlgendatakse valesti. Oma katsetes olla tähelepanelik, õpilane mee­le­heit­likult pĂĽĂĽab analĂĽĂĽsida ja aru saada igast igapäeva elu sĂĽndmusest. Selles ei ole mi­dagi halba, kui õpilane ei unusta, et kogu informatsioon , mida ta sellisel kujul saab, allub tema maailmapildile. Katse määratleda oma kogemust on kĂĽll õige tegevus, sest ainult nii võime me jõuda teadmiste juurde. Oht eksida on selles, et avastatav mõte võib meile tun­du­da ainukese võimaliku reaalsusena. On vajalik meeles pidada, et kui kokkupanekupunkt hakkab liikuma, iga kogemuse sisu muutub. Iga tähendus, mis on seotud kogemusega, kujutab endast ainult osa tõest, osa tõde ei ole terve tõde.

SÕJAMEES EI MURETSE KOGEMUSE MÕTTE PÄRAST. TAL ON TEGE­MIST TAJUMATU JA ETTEARVAMATU VASTASEGA. SEEPÄRAST RAT­SIO­NAAL­SED SELGITUSED KUJUTAVAD ENDAST OHTLIKKU AJA JA ENERGIA KULU.

Ka teadmiste fragment võib osutuda kasulikuks, kuid ainult sellisel astmel, kus ta aitab meil saada tugevamaks ja targemaks edasises jahis jõule.

Unustades, et ta sai ainult osa teadmisest tänu kogemusele, õpilane hakkab vai­mus­tunult teoretiseerima oma uutest teadmistest. Peagi ta unustab oma jahi jõule ja lan­geb intellektuaalsesse palavikku.

See ei tähenda sugugi, et sõjamees peaks lõpetama mõtlemise. Vastupidi, sõja­mees lõputu tähelepanuga märkab väikemaidki detaile oma elus ja hoolikalt hindab iga situatsiooni. Kuid ta ei tee seda mitte sellepärast, et püüaks aru saada sündmuste mõttest, vaid efektiivseks tegutsemiseks on tal vaja selgust.

MÕTTEST ARUSAAMISE JA SELGUSE VAHEL ON VÄGA PEEN PIIR. IGAS SITUATIOONIS SÕJAMEES PÜÜAB SELGUSE POOLE, MITTE TOIMUVA MÕTTE POOLE.

Iga meie elus toimuv situatsioon on väljakutse, kuna ta annab inimesele võima­lu­se õppida. Võttes väljakutse vastu, me seome selle situatsiooni automaatselt teatud mõtte­ga. Kuna see mõte on põhineb meie aruandluse süsteemile, on ta piiratud ja me peame se­da meeles pidama. Teadvustades seda, sõjamees ei kuluta aega ja energiat selle mõtte rat­sionaalseks põhjendamiseks. Selle asemel kasutab saadud mõtet nägemise selguse saami­seks, mis võimaldab tal määrata oma järgmist sammu situatsiooni arengus.

Erinevust mõtte ja selguse vahel ei ole kerge märgata.

SĂ•JAMEES EI VĂ•IDA MITTE SELLEPĂ„RAST, ET EI PĂ–Ă–RA VĂ•ITLUSELE TĂ„HELEPANU; NAD VĂ•IDAVAD TĂ„NU SELGUSELE.

Objektiivselt tajuda situatsiooni, kus meie terviklikkusele visatakse väljakutse, on väga raske. Loomulik inimlik reaktsioon on , et hakatakse ennast kohe kaitsma, püüdes õigustada oma käitumist. See reaktsioon viib oma maailmapildi lõksu, me seome ennast tugevamini nendes tingimustes, mida püüame muuta.

AINULT SĂ•JAMEES ON VĂ•IMELINE ELLU JĂ„Ă„MA VĂ•ITLUSES JĂ•UGA.

Ainus võimalus vältida inimseisundi lõksu – on elada sarnaselt sõjamehele ja suhtuda igasse meie elu situatsiooni kui väljakutsesse jahiks jõule.

LĂ„BINUD JAHIMEHE ETTEVALMISTUSE SĂ•JAMEES SUHTUB IGASSE VĂ„LJAKUTSESSE AUSTUSEGA.

Sõjamees omab tohutut austust kõige suhtes, millega puutub kokku. Sellepärast isegi kui keegi solvab teda, sõjamees ei kaota kontrolli enda üle, kuna näeb solvamises seda väljakutset; ta austab seda võimalust mida kannab see väljakutse. Tänu sellele sõjamees saavutab selgust ja ka kontrolli, mis on eluliselt tähtis puutudes kokku tajumatu ja ettearvamatu vaenlasega.

On vaja teadvustada, et inimene pidevalt tunnetab vajadust otsida selgitusi, mis rahustaksid tema mõistust, sest tundmatu mitte ainult ei hirmuta, vaid kutsub esile kindlusetuse ja rahutuse tunde.

INIMNESE VIGA ON SELLES, ET TA OTSIB SELGITUSI. TUNDMATUT POLE VĂ•IMELIK SELGITADA SELLISEL TEEL. SELLE TULEMUSEKS ON, ET KĂ•IK SELGITUSED MUUTUVAD PIMEDAKS USUKS VĂ•I EELARVAMUSTEKS.

Selgituste otsingutest ei ole midagi halba välja arvatud see, et inimesel ei tule mitte kunagi pähe, et ta sellega annab ümbritsetavale maailmale sellise vormi, nagu temale meeldib uskuda, et see maailm omab. Inimene alati püüab selgitada kõike ümbritsevat soovitud kujul. See rahustab tema arutlevat mõistust, kuid see omab vähe ühist tõega. Tehes seda inimene toetab oma vaadet maailmale, järelikult fikseerub jäigalt kokkupanekupunkt.

Kui selgitused ühtivad inimene vaatega maailmale, inimene tunneb ennast õnneli­kult ja kindlalt. Kui usk isiklikesse selgitustesse on väga tugev, siis kui toimub miski, mis esitab väljakutse, siis inimene on segaduses ja kaotab pea. Ta ootamatult avastab, et tema vaade maailmale on kõikuma löönud ja siis tuleb tal kas ümberhinnata oma selgitused või hakata kaitsma neid selgitusi.

SELGITUSED EI OLE REAALSUS – SEE ON AJALINE MAAILMAKOR­RAS­­TA­MINE.

Meie vaade maailmale on ajaline tõlgendus tundmatule, me ei satu kunagi segadusse ja ei üllatu, kui see vaade pannakse kahtluse alla. Kui me peame oma vaadet eksimatuks, me ei jäta endale mingit väljapääsu ja varem või hiljem oleme täielikus segaduses.

SEGADUS ON MĂ•ISTUSE POOLT TEKITATUD SEISUND. ME VĂ•IME SELLESSE SISENEDA JA SEDA MAHAJĂ„TTA VASTAVALT OMA TAHTELE.

INIMENE VIIB ENNAST ISE SEGADUSSE, ET VARJATA OMA HARIMATUST.

Segadus on kõige mugavam vorm, et põgeneda elu eest ja seda kasutab inimene kui tal tuleb kokku puutuda millegi hirmutavaga ja ebameeldivaga.

INIMESE MĂ•ISTUS PEAB ENNAST ĂśLEVAL KUI EKSIMATU KOHTUNIK, KELLEKS TA END PEAB. KAHJUKS ON ELU LĂ•PUTULT LAIEM, KUI INIMMĂ•ISTUS.

Mõistus leiab, et on võimeline toime tulema nende küsimustega, mis teda ei puuduta.

TUNDMATUS UNIVERSUMIS, MIS ON LĂ„BIPĂ•IMUNUD TOHUTU HULGAGA JĂ•U HĂ„Ă„LTEST, ARUSAAMINE OMAB VĂ„IKEST TĂ„HTSUST.

Arusaamine kujutab endast ainult teatud liigseid ratsionaalseid arutlusi. Mõistus püüab kõigele leida loogilist selgitust. Tihti kui mõistus ei leia sobivat tõlgendust, siis ta lihtsalt eitab kõike.

TEADES, ET TAL EI OLE MILLESTKI ARU SAADA, SĂ•JAMEES TUNNISTAB BARJĂ„Ă„RI OLEMASOLU, KUI LĂ„HENEB SELLELE – JA SIIS LIHTSALT HĂśPPAB ĂśLE.

Kui sõjamees põrkub oma elus mingi probleemiga, ta rahustab oma mõistuse, tun­nistades selles probleemis takistust, kuid selle asemel, et hakata arutlema eesmärgiga aru saada, ta hakkab kohe seda takistust ületama. Iseenesest probleemid ei oma mingit muud väärtust peale selle, et nad teevad meid tugevamaks emotsionaalses suhtes, ela­va­maks mõistuselt ja targemaks vaimselt.

Takistused võimaldavad ilmneda omadustel ja võimetel, mis tavalistel olukor­da­des ei ilmneks. Ainus arusaamine, mis omab sõjamehe jaoks tähtsust on arusaamine ise­endast ja oma potentsiaalist ja just selle juurde viivad teda kõik probleemid.

Takistustega varustavad meid mitte ainult tekkivad elusituatsioonid, vaid ka see ,mida me nimetame meie tumedaks pooleks – meie pahedeks. On jälle oluline meelde tuletada, kui sandistavad on sotsiaalsed piirangud. Varajasest lapsepõlvest peale meid õpetatakse varjama omi aspekte, mida peetakse inimkäitumise puudusteks. Tuleb veelkord meelde tuletada, et ĂĽkski inimene ei saa terviklikuks, kui ta hakkab eitama mingeid aspekte endas.

EITAMINE KUJUTAB ENDAST HEAD VORMI ENESEINDULGEE­RI­MISELE

SĂ•JAMEES NĂ„EB OMA EBAĂ•NNES JĂ•U POOLE LIIKUMISE PROTSESSI.

Inimene on igaveseks püütud lõksu, kui ta püüab õigustada enda käitumist ja otsida ratsio­naalseid selgitusi. Meie elu on täpselt selline nagu ta peab olema. Iga takistus aitab neil toime tulla jõuga.

MITTE KEEGI EI SAA VĂ„ITA, ET SAAKS OMANDADA JĂ•UDU, KUI TEMA ELU JA OLUKORRAD OLEKSID TEISTSUGUSED.

Inimese jaoks on needuseks see usk, et elulised probleemid ei võimalda täielikult realiseerida oma potentsiaalseid võimalusi. Iga meie probleem on väljakutse, mis antud jõu poolt ja annab meile erilise võimaluse võitluseks teel vabaduse poole. On oluline tunnistada endale tumeda poole olemasolu ja seda, mida me nimetame kaotuseks ja ebaõnneks. See ei ole kerge ülesanne. Kui me seisame silm silma vastu oma ebaõnnega, tavaliselt me hakkame kannatama süütunnet. Me peame meeles pidama, et meie kaotused on ainult realiseerimata potentsiaalsed võimalused. Potentsiaal pole veel arenenud täieliku kontrolli alla.

Suurem osa inimesi ei suuda saavutada vabadust sellepärast, et tunnevad ennast sĂĽĂĽdlastena, kui seisavad oma õiguste eest ja nõuavad seda, mis kuulub õigusega neile. Sõjamees ei tunne mingeid sĂĽdametunnistuse piinu, kui ta esitab nõudmised sellele, mis kuulub talle õigusega, ĂĽkskõik, mis see siis ei on – raha, austus, armastus, teadmised või oma pime poole.

Meil teadvustada, et igaühel meist eksisteerib ka väärikus. Seepärast tasub oma ebaõnnestumisi hoolikalt tundma õppida ja siis muuta nad potentsiaalseteks võimalusteks, ainult nii saame me muutuda tõeliselt terviklikuks ja vabaks. Inimese tume poole on üsna kõhedusttekitav ja seda ei hakka eitama ükski sõjamees, kuid varjata oma tumedat poolt ja teeselda, et seda üldse ei ole, on suur rumalus.

Tavaliselt inimesed keelduvad vaatlemast oma tumedamat poolt, kuna kardavad tunnistada oma puudusi isegi iseendale. Selline hirm põhineb sellisel faktil, et inimene pidevalt muretseb sellepärast, et kui inimese ette sattub surmaoht ,ta hakkab tahtmatult tegutsema selle nimel, et ellu jääda. Sellel momendil ta ei mõtle enam oma kuju säilitamisele.

KUI SĂ•JAMEES LĂ„HENEB TEADMISTELE, SIIS ON TA TĂ„IELIKULT VALMIS SURMAKS JA SEEPĂ„RAST VĂ„LDIB IGASUGUSEDI LĂ•KSE.

SĂ•JAMEES VALMISTUB HULLEMAKS. TEDA POLE VĂ•IMALIK ĂśLLATADA, KUNA TA EI LOODA, ET JĂ„Ă„B ELLU.

VAADATES OTSA SURMALE, SĂ•JAMEES KEELDUB IGASUGUSTEST LIIGSEST TEGEVUSEST JA SEEPĂ„RAST TEMA SAATUS ARENEB SUJUVALT.

Kui me suudaksime teadvustada fakti, et surm pidevalt jälitab meid. Inimene on mingil moel veendud ennast, et talle on garanteeritud pikk elu. Olles kindel selles, on ta valmis kulutama kogu aja indulgeerides erinevaid hirme, kahtlusi ja pisiasju. Surma ees muutuvad nad kõik tähtsusetuteks. Sõjamees teab seda sama hästi, kui seda, et surema­tuse printsiip on idee rumalate jaoks. Teadvustades seda, sõjamees võtab oma surma vastu. Pidevalt aru saades, et ta võib surra igal momendil, sõjamees loobub kõigest, mis kallutab teda vabaduse otsingutest kõrvale. Sõjamees ei looda, et jääb ellu ja väga osavalt väldib sotsiaalsete tingimuste lõkse, kuna teda ei puuduta rumal püüdlus muretseda omaenda kujust pärast.

Olles sellisel positsioonil sõjamees ei muretse oma tegevuse tulemustest pärast. See ei tähenda, et sõjamees tegutseks kergemeelselt. Vastupidi, just sellepärast, et sõja­mees jahib jõudu, ta tegutseb ääretu tähelepanuga, kuid erinevalt tavalisest inimesest, teda ei eruta vajadus saavutada võit. Võit omab tähtsust ainult sellisel juhul, kui inimene kavatseb jääda võitluses ellu.

Üks lõksudes on inimliku lootuste ahel. Hakates lootma milleleg
Tagasi üles
akk
Indigo päike.
Indigo päike.


Liitunud: 29 Dets 2004
Postitusi: 6324

PostitusPostitatud: Teis Juul 04, 2006 10:35 pm    Teema: Vasta viitega

tolteekidel on terved linnad, majad. .. kolmandas tähelepanus. kolmas tähelepanu on algne olek, siis kui inimesed siia planeedile saabusid. mateerija areng on taandareng tegelikult. kindel kurss surma poole. esimene tähelepanu on vajalik selleks, et uusi hingesid luua. tuldigi selleks siia sõnaotses mõttes sigima. nagu kalad jõkke, nii inimene tuli siia linnuteelt ., kolmandas ja kõrgematel tähelepanudel ei ole võimalik paljunemine. seal ei tunta paljunemise taotlust, sest kõik on nagunii olemas.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsőnum
vambola
Oranz päike
Oranz päike


Liitunud: 9 Märts 2006
Postitusi: 617
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Teis Juul 04, 2006 11:52 pm    Teema: Vasta viitega

Tsiteerin::
Kui sõjamees põrkub oma elus mingi probleemiga, ta rahustab oma mõistuse, tun­nistades
selles probleemis takistust, kuid selle asemel, et hakata arutlema eesmärgiga aru saada,
ta hakkab kohe seda takistust ületama. Iseenesest probleemid ei oma mingit muud väärtust peale selle,
et nad teevad meid tugevamaks emotsionaalses suhtes, ela­va­maks mõistuselt ja targemaks vaimselt.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsőnum Saada e-mail MSN Messenger
.Raul.
Külaline





PostitusPostitatud: Kolm Juul 05, 2006 1:01 am    Teema: Vasta viitega

Nii. Aga ikkagi huvitab mind reaalne rahvas kes olid enda meelest Kesk Ameerika tsivilatsiooni loonud olmeekide järglased. Kes kutsusid ennast tolteekideks. Ja kes mõjutasid viimaseid suuri Kesk Ameerika tsivilatsioone. Asteeke ja maiasi.

Mis seos on neil tolteekidel nende tolteekidega? Rolling Eyes
Tagasi üles
.Raul.
Külaline





PostitusPostitatud: Kolm Juul 05, 2006 1:29 am    Teema: Vasta viitega

vambola kirjutas:
Tsiteerin::
Kui sõjamees põrkub oma elus mingi probleemiga, ta rahustab oma mõistuse, tun­nistades
selles probleemis takistust, kuid selle asemel, et hakata arutlema eesmärgiga aru saada,
ta hakkab kohe seda takistust ületama. Iseenesest probleemid ei oma mingit muud väärtust peale selle,
et nad teevad meid tugevamaks emotsionaalses suhtes, ela­va­maks mõistuselt ja targemaks vaimselt.
Noh. Mõnikord ei ole hea ka hakkata kohe üle müüri ronima, sest keegi võib olla teisel pool müüri ja siis mingi kõva asjaga sõjamehele pikki pead valada.
On võimalus läbi müüri murda. Müüri alt läbi kaevata. Või leida müüris ava.
Tagasi üles
vambola
Oranz päike
Oranz päike


Liitunud: 9 Märts 2006
Postitusi: 617
Asukoht: Rakvere

PostitusPostitatud: Kolm Juul 05, 2006 2:08 am    Teema: Vasta viitega

.Raul. kirjutas:
Noh. Mõnikord ei ole hea ka hakkata kohe üle müüri ronima, sest keegi võib olla teisel pool müüri ja siis mingi kõva asjaga sõjamehele pikki pead valada.
On võimalus läbi müüri murda. Müüri alt läbi kaevata. Või leida müüris ava.


No eks see oli piltlik näide. Minu jaoks on rõhk viimases lauses. Ja siis mõte, et püüd analüüsida ja aru saada on energia raiskamine.. Las ma mõtlen selle üle. Razz
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsőnum Saada e-mail MSN Messenger
Metsamees
----------------------------


Liitunud: 29 Märts 2006
Postitusi: 359
Asukoht: Metsas

PostitusPostitatud: Kolm Juul 05, 2006 11:50 pm    Teema: Vasta viitega

Seda sõjamehe teksti olen varemgi lugend kokkuvõtlikumas versioonis. Ei mäleta kus.
Kogu teksti ma läbi ka ei lugend.

Nagu alati on igas loos oma õpetlikust ja või tõde sees.
Nt. sõnad on tõesti ainult suhtlemis vahendid, ei miskit muud.
See pärast mul sellistesse loitsmistesse mida tehakse sõnadega suurt usku ei ole.
Eks seal ole muudgi aga ei hakka siin pikalt vahutama.

Hakkasid silma ka paar kahtlast kohta.
Inimene kontrollib(s) loosdust.
Ei usu seda kohe kindlasti.

ja räägiti et universum koosned energia niitidest, ma ütleks et universum on energia plönn, milles on mõned tihkemad kohad sees (nö klimbid Razz).
(Seda muidugi eeldusel et kõik koosneb aatomitest, mis omakorda on põhimõtelt energia, aga niitidest küllap ikkagai ei ole.)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsőnum Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
.Raul.
Külaline





PostitusPostitatud: Reede Juul 21, 2006 1:37 pm    Teema: Vasta viitega

vambola kirjutas:

No eks see oli piltlik näide. Minu jaoks on rõhk viimases lauses. Ja siis mõte, et püüd analüüsida ja aru saada on energia raiskamine.. Las ma mõtlen selle üle. Razz
Kuangi anti ühele sõdalasest palgamõrvarile ülesanne tappa üka isand. Tüüp jõudis ühel öösel isanda lossini ja üritas sisse minna. Kuid isanda lossi põrand oli ehitatud nii, et see hakkaks päris kõvasti kääksuma. Ja sõdalane lasi sealt jalga. Ta leidis lossi juurest ühe kalju kust sai lossi ja selle aeda silmas pidada. Ja ta siis mediteeris ning mõtles oma probleemi üle. Kolm öödpäeva, söömata, joomata.
Neljanda päeva koidikul asus ta teele kodu poole. Isand tuli hommikul aeda jalutama nagu tal igal hommikul kombeks oli ja nägi ühte uut lille õitsemas. Isand nuusutas seda lille ja kukkus surnuna maha ...
Tagasi üles
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Arengumaagide Foorum -> Usundid Kőik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


© 2001, 2005 phpBB Group