Arengumaagide Foorum Arengumaagide Foorum
Kuula: Arengumaagide esinemised nõmme raadios.
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsőnumite lugemiseks logi sissePrivaatsőnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse  Jutukas 

Elumäng.

 
Uus teema   Vasta teemale    Arengumaagide Foorum -> Tokroda teooriad
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Tokroda
Alfaisane


Liitunud: 22 Dets 2003
Postitusi: 8583
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Püh Veeb 06, 2011 4:55 pm    Teema: Elumäng. Vasta viitega

Kõik te olete kuulnud sellist mõistet nagu poliitilised mängud. Aga siinkohal tahaks mainida, et inimene võtab kogu aeg osa mingitest elumängudest. Ainuke vahe on see, et me ei oska neid näha mängudena. Me võtame neid liiga tõsiselt. Siinkohal peab mainima, et mängu tüüpe on 24. Neid on täpselt sama palju, kui on egregori ja arenguruumi tüüpe kokku. Loomulikult igal egregoril ja arenguruumil on palju erinevaid mänge, aga põhi olemus jääb samaks. Mänge võime võtta, kui elu protsesse, mis toimivad ühiskondlikul tasandil. Igal mängul on idee. Idee järgi nad jagunevad 12 tüübiks. Egregoride mängud on hingelised, meie teostame neid emotsionaalselt. Arenguruumide mängud baseeruvad vaimul. Meie tunneme seda veendumuste, arusaamade protsessina. Võib nimetada ka illusiooni ja usupõhised. Igale egregorile vastab üks arenguruum. Seega üht ideed võib teostada emotsionaalselt või illusoorselt. Egregori või arenguruumi tasandil. Soovitav on mõlemad teed läbi käia. Me peame arvestama, et mängul on alati territoorium, areaal, kus ta toimib. Reeglid ja rollid, juhid, reliikviad jne. Vaatleks täpsemalt mõningaid mänge:
Võistlusmängud. Meie, arengumaagid nimetame neid ka vaimseks maleks. Selle mängu idee on see, et on üks koht või piiratud arv kohti (tasu) ja mitu kandideerijat. Mängu mõte on, et selle koha peab täitma parem. Võtame vaatluse alla poliitilised valimised. Meil Eestis on 101 kohta riigikogus. Aga kandidaate on rohkem. Riigi egregor on siinkohal mängumaa. Võistlejad jagunevad pardeidesse. Ühendavad jõu. Igal parteil on juht. Meie mõistes maletaja (selles males võib olla mitu võistkonda). Ja siis enne valimisi läheb mänguks lahti. See mäng on vaimne (illusiooni ja usu põhine). Kohtunikuks on rahvas selles mängus. Nende hääletamine ongi kohtumõistmine. Andes hääle mingile parteile, inimene peab teda võitjaks. Valimiste eel selles mängus püütakse jätta endast hea mulje ja vastasest halb. Ja kui tehakse meedias mingi samm, näiteks avalikustatakse teise parteiliikme patud, siis võime öelda, et tehti malekäik. Kui rahvas peab inimest, kes valati laimuga üle halvaks, siis võime öelda, et üks inimmalend võeti maha (illusioon heast inimesest purunes. Tekkis veendumus, et ta pole kõlbulik). Siinkohal kõikidele manipulaatoritele soovitus. Vaadelge võistlusmänge, kui malet. Siis mõistate selle mängu olemust. Leidke üles reeglid, tähtsad inimesed, kes on vigurid ja lihtsad inimesed, kes täidavad etturi rolli.
Võimumängud võivad olla ka lihtsas elus. Näiteks on üks kena tütarlaps ja siis seltskond kosilasi. Ka siin läheb mänguks lahti. Kohtunikuks on tütarlaps ja samas ka auhinnaks. Neid võimumänge leidub igas eluvaldkonnas ja erinevates inimeste sotsiaalsetes gruppides. Antud mäng on emotsionaalne.
Me peame teadma, et mäng annab meile energiat või väge. Ega asjata naised naudi, kui mehed konkureerivad tema pärast. Mäng on protsess, mis genereerib tegutsemise energiat. Mängud on alati emotsionaalsed või illusoorsed. Mängu astub inimene emotsiooniga. Me võime öelda, et mängu astudes oleme saanud egregorilt või arenguruumilt keha, mis tunnetab seda maailma, kus ta asub. Samas see keha võimaldab ka teisi mõjutada. Muideks mängujuhid ei võta mänge emotsionaalselt. Nemad on hallid kardinalid, kes juhivad oma marionettnukke.
Inimene astub mängu siis, kui ta hingel või teadvusel on midagi vaja välja arendada. Seega mängud on vajalikud meile. Kes tahavad tugevaks saada, ning vabaneda illusioonidest ja väärarusaamadest, neile on just väga vajalik osa võtta võimumängudest (võtta osa poliitilistest valimistest, konkureerida ilusa tüdruku pärast jne). Võimumängud on võistlus, kus katki läheb inimese hinge või teadvuse see osa, mis pole loodusega kooskõlas arenenud (väärareng) . Nüüd, kui inimene teadvustab mängu ja selle vajalikust, ega võta mängu liiga tõsiselt, siis ta saab mängust palju kasu. Näiteks, kui hing läheb katki (emotsionaalne valu), siis on võimalik see katkine osa uuesti endas välja arendada. Inimene, kes võtab elu, kui mängu, selle hingehaavad paranevad kiiresti. Ta teostab asju uutmoodi. Tema hing paraneb kiiresti ja elu karastab teda. Inimene, kes võtab elumängu tõsiselt, see ei oska kaotada. Ta ei õpi vigadest ja proovib maksku mis maksab võita. Tulemuseks on see, et hingehaavade paranemise asemel tekib tal kompleksid ja hirmud. Analoogsündmused on talle valulised ja ta hoidub neist. Irdub eluprotsessist. Aga kui inimene ei võta elust osa, siis ei saa ta ka enam tegutsemise energiat ja teda saadab depressioon. Nüüd, kui inimene on vilunud ja karastunud, siis saab ta mängujuhiks. Tema ei võta enam protsessidest emotsionaalselt osa. Aga samas ta naudib neid. Temast saab manipulaator, kes suudab inimesi mängu tõmmata ja juhtida nende emotsioone. Vaimumaailma mängudes puruneb teadlikus. Inimene tunneb segadust, tal puudub kindel siht ja veendumus. Nüüd peab ta korrigeerima omi arusaamu maailmast ja teistest inimestest. Õige arusaam võimaldab näha asju ette. Õige teadlikkusega inimene ei purune kunagi. Illusioon ehk vale teadmine läheb katki, mille tulemusena inimene tunneb ennast kehvasti. Näiteks, ta on sattunud häbisse, asjad läksid hoopis teisiti, kui ta arvas jne. Inimene, kelle teadlikus on saavutanud sünkrooni loodusega, see ei toetu enam välisele. Talle ei lähe korda teiste arvamus. Need on inimesed, kes omavad väge muuta teisi.
Vaatleks nüüd sidumismänge. Võtame näite elust. Elasid ema ja poeg koos. Kui poeg tahtis pidusse minna, siis hakkas emal järsku halb. Poeg jättis väljas käimata. Tulemuseks oli see, et poeg jäi vanapoisiks. See on klassikaline näide, kuidas üks inimene seob teise enda külge. Analoogseid variante on palju. Siin hoiab üks osapool teist kinni. Ka see on mäng. Mõlemad osapooled on sõltuvad teisest. Siin peab see, kes tahab ahelatest vabaneda teadvustama, et temas on mingi osa välja arendamata. Ta ei saa ennem vabaks, kui on endasse tekitanud uue osa. Sõltuvus kaob, kui me suudame ise enda vajadused rahuldada. Antud näites ei tahtnud poeg ise mõelda. Ema mõtles tema eest ja lahendas ta probleeme. Kui poiss oleks analüüsinud iseseisvalt oleks ta mõistnud, et ema manipuleerib ja poleks temast välja teinud, kui tal halb hakkas. Oleks näiteks kiirabi välja kutsunud. Siis oleks vale välja tulnud. Sidumismängud võivad olla mehe- naise vahel. Tänapäeval ka töökollektiivis. Sidumismängus peame alati vaatama seda, mis osa inimeses on välja arendamata jäänud. Seega kui manipulaator on psühholoogi või tervendaja rollis ja tal on patsient, kes on sõltuvussuhtes, siis ta peab leidma inimeses selle osa, mis ei tööta ja selle inimeses välja arendama. Kui tervendaja on ebakompetentne ja püüab suhet jõuga lõhkuda, siis tulemuseks on see, et patsient ei saa vabaks ja pöörab meelepaha oma aitaja vastu.
Kasvatamise mängu alusprintsiibiks on see, et luuakse hea ja halb pool. Hea pool suunab inimest arenema ja halb pool takistab mingi osa välja kujunemast. See mäng on väga levinud. Alates perekonnast lõpetades riigi ja usunditega. Vaatleks seda kõigepealt perekonna peal. Lapsevanemad kasvatavad last. Igas perekonnas on mingi asi kujustatud halvaks, mingi asi jälle heaks. Näiteks, kui perekonnapea on pidanud iseseisvat mõtlemist halvaks, siis ta karistab last, kui ta mõtleb teistmoodi. Selle tegevusega pärsitakse mõtlemise väljakujunemist. Nüüd, kui lapsevanem on orjapidaja tüüpi, siis ta kiidab last alati, kui ta teeb teiste heaks tasuta tööd. Sellisest lapsest kujuneb välja orjalik inimene. Aga kui pere väärtused on iseseisev mõtlemine ja lapsele antakse vabadus otsustada, ning ta peab vastutama oma tegude eest, siis lapses areneb välja juhi omadus. Hea ja halva printsiibiga kasvatab riik ka oma kodanikke. Näiteks kapitalistlik riigikord peab vahendustegevust heaks. Töötegemine ei ole populaarne. Selline riik toodab inimesi, kes ei loo hüvesid, vaid kandivad teiste tööviljad endale. See riik kasvatab inimkratte. Loomulikult on siin hea pool kapitalistlik kord ja sotsialistlikule korrale on antud negatiivne roll. Hunta riikidest on juhist tehtud jälle jumala asemik. Ta on hea. Demokraatlikud riigid on kuulutatud saatanlikeks. Selline riik kasvatab inimsõdureid. Ja lõpetuseks kõige suuremad kasvatajad on usundid. Võtame näitena kristlus. Inimese Alateadvusesse on loodud kaks poolt. Hea on jumalik ja halb on kuulutatud saatanaks. Nüüd selle printsiibiga mängides saab kujundada inimest. Näiteks monogaamia on kuulutatud heaks ja polügaamia halvaks. Inimene, kes ei osale erinevates suhte vormides, ei saa töötada välja oma võrgustikku. See peab kasutama süsteemi võrgustikku. Nad peavad ajama asju läbi kristliku egregori. See võimaldab ärimaailmal võtta vaheltkasu. Usumaailm töötab tegelikult ärimaailmaga käsikäes. Inimene, kes teostab kõiki nelja suhtetüüpi, milleks on kiresuhe, väesuhe, armastussuhe ja platooniline sõbra-kaitsesuhe, see loob oma arenguruumi-võrgustiku. Ta saab ise vahendustasu võtta. Tavaliselt ärimehed ei pea polügaamiat halvaks. Neil on naine armastussuhte peal. Armuke kiresuhte peal, naiskoostööpartner väesuhte pesas. Ja siis üks naissõber, kellega arutatakse maailmaasju ja kelle poole pöördutakse kui on mure. Loomulikult usundid jälgivad kiivalt, et inimesed ei looks oma arenguruume. Kõik enda algatuslik pool kuulub hävitamisele. Ja seda tehakse lihtsalt. Kuulutatakse saatanlikuks. Ja marionettinimesed viivad selle ellu oma naiivses usus.
Seega kõik inimesed, kelle maailmapildis on hea ja halb pool on kasvandikud. Neid arendatakse kellegi teise poolt välja. Ainult see inimene, kes näeb asju nii nagu need on, ei pea midagi ainult heaks või halvaks. Suudab näha kellel miski asi on kasulik ja kellele kahjulik see inimene ei osale kasvatusmängus. Tema on juba mängu juht. See inimene ise kasvatab teisi inimesi.
Samas me peame teadma, et mängud on kihilised. Ühes mängus inimene marionettnukk ja teises mängus mängujuht. Näiteks kõige suurem mäng on Kristlik kasvatus. Selle mängu sees on riigijuhid. Nemad on marionettnukud usu süsteemis aga riigis on nad manipulaatorid. Siis riigi sees on perekonnad. Perekonnapäid juhib riigi egregor. Nad on selle süsteemi nukud. Aga perekonna pead kasvatavad oma alamaid. Loovad hea ja halva väärtused, mis on kooskõlas riigi väärtushinnangutega.
Seega me peame teadma, et kui meie hinges puudub mingi oskus, siis me emotsioonid tõukavad meid mängu. Meie inimeste õige suhtumine oleks see, et võtame, et see on eluprotsess, mida me peame läbima. Selle käigus areneme. Ja kui me saame hingeliselt haiget, siis peame teostama analoogseid olukordi teisiti. Me oleme emotsionaalselt protsessis niikaua, kuni meie hing muutub täiuslikuks. Kui me oleme täiuslikud, siis mängud ei mõjuta meid. Me kas tõuseme järgmisele astmele või saavutame täiusliku rahu. See, et me püüame hoiduda emotsionaalprotsessidest on vale lähenemine. Me ei saa ebatäiuslikult eksisteerida. Ära viilimisega me piiname ainult ennast ja lähedasi.
Arenguruumide mängust saame välja astuda siis, kui mõistame maailma ja teisi inimesi. Seega, kui me illusioonid purunevad, siis peame teadvustama, et peame oma arusaamu muutma. Kui saavutame täiusliku teadvuse, siis me tunneme ennast tugevana ja edukana. Ühesõnaga edu võti on mõistmisvõime.
Samas me näeme, et mõned inimesed sõimavad kedagi teist, et teine inimene manipuleerib. Siin ei pruugi alati olla tegemist inimese enda initsiatiiviga. Enamus inimesi manipuleerib alateadlikult. Ta on mängujuht, kes on omakorda suurema mängu marionettnukk. Siin võivad tegutsemisprogrammid tulla läbi egregori Inimmudelkehast. Inimene laseb neid endast läbi. Ta on tegelikult süsteemi tööriist. Süsteem on ta välja valinud.
Lõpetuseks tahaks öelda, et me ei jõua kõike mänge ära kirjeldada. Aga kui te jälgite inimeste käitumisi, siis saate ise avastada neid. Ja valem selleks on lihtne. Jälgige enda emotsioone ja tugevust. Protsessid mõjutavad meid ju koguaeg. Tuleb lihtsalt teadvustada ja lasta energial endast läbi voolata.
_________________
Inimene ei ole arenenud ahvist vaid neegrist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsőnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Arengumaagide Foorum -> Tokroda teooriad Kőik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


© 2001, 2005 phpBB Group