Arengumaagide Foorum Arengumaagide Foorum
Kuula: Arengumaagide esinemised nõmme raadios.
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse  Jutukas 

Teadvusepesa

 
Uus teema   Vasta teemale    Arengumaagide Foorum -> Tokroda vanad teooriad
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Tokroda
Alfaisane


Liitunud: 22 Dets 2003
Postitusi: 8583
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Nelj Veeb 11, 2010 9:53 pm    Teema: Teadvusepesa Vasta viitega

Selles sahtlis on inimese iidolkuju, kes juhendab tema teadvust. Meie nimetame teda inimese õpetajaks.
Inimesel tekib õpetaja järele vajadus siis, kui tal on tekkinud probleem, millele ta ise lahendust ei leia või ta ei suuda mõista maailma seaduspärasusi. Probleemi võime käsitleda, kui suutmatust keskkonnas hakkama saada. Keskkonnaks võib olla loodus (planeet, antireaalsus, universum ja aegruum), ühiskonna visioonmaailmad (perekond, suhtlusringkond jne) ja egregorid (riik, rahvus jne).
Võtame näiteks kultuurruumi. Kui inimene läheb võõrasse kultuuri, siis tema tegutsemine võib olla selle kultuuri raames mitte moraalne. Näiteks toidulauas ei tohi ise leiba võtta. Leiba ulatab peremees.
Nüüd, kui inimene ei tea seda käitumisnormi, siis leiba ise võttes tekib arusaamatus ja konflikt. Peremees arvab, et külaline tahab tema positsiooni. Inimese jaoks on see probleem, tekkis halvustav suhtumine. Ja selleks vajab inimene õpetajat, kes aitaks tal kohaneda maailmaga. Seega, inimene paneb oma õpetaja pessa selle, kes suudab lahendada inimese probleeme või kui inimene arvab, et ta suudab seda teha. Antud näite puhul valitakse õpetajaks selline inimene, kes tunneb selle võõra kultuuri reegleid ja samas mõistab inimest ennast. Ta hakkab kuulama õpetaja nõuandeid. Kui näpunäidete puhul lahenevad probleemid, siis inimene hakkab oma õpetajat usaldama. Nüüd kinnitub õpetaja inimese iidolpesasse.
Siinkohal ei ole seda nõuet, nagu on nõue bossile, et õpetaja peab inimese tasemelt kõrgem olema. Ta peab olema kursis maailma toimemehhanismidega. Seega õpetajaks sobivad kõik, kes on kohanenud maailmaga rohkem, kui inimene ise.
Kui väike ilmakodanik sünnib siia maailma, siis tema vanemad on tema esimesed õpetajad. Üldreeglina kuulab laps ühte oma vanematest. Lastevanemate ülesanne on laps ühiskonnaga kohandada. Eriti kehtib see isade kohta, sest isad ei teadvusta endale, et nemad peavad last ette valmistama iseseisvaks eluks. Kui lapsevanem annab valed seletused, või mis veelgi hullem, valetab lapsele, siis kaob lapsel usaldus oma vanemate vastu. Selline laps enam ei õpi. Sama reegel kehtib ka koolis. Kui lapsel ei teki usaldust õpetaja vastu, siis õppeedukus langeb. Ta ei võta õpetusi vastu. Tal on alateadlik vastureaktsioon. Inimene õpib sellelt, keda ta peab heaks. Kooli ülesanne on kohandada inimene loodusega. Koolis õpime me looduse toimemehhanisme. Füüsika õpetab universumi reegleid. Matemaatika ja geomeetria on tegelikult õpetus aegruumi toimemehhanismidest. Bioloogia ja meditsiin on seotud meie keha ja planeediga. Inimpsühholoogia on seotud antireaalsusega. Siinkohal me mõistame, kui vajalik on õpetaja. Teoreetiliselt inimene võib läbi saada ilma õpetajata, aga praktikas pole see võimalik. Inimene ei suuda ühe elu jooksul kõiki teadmisi ise avastada.
Ka siinkohal aitab meid õpetaja valikul me keha. Kui õpetaja ei ole tasemel, siis me kehal tekib hirmureaktsioon. Kui õpetaja maailmakirjeldus ei ole kooskõlas maailmaga, siis tekib väljaline lõhe, millele meie keha reageerib. Ühiskonnaõpetuste ja visuaalmaailmade kirjelduste peale keha ei reageeri. Vaid ainult loodusseaduste ebakõla puhul, sest keha on looduse poolt anud. Ta tahab eemalduda sellest valekirjeldusest ja saadab impulsi, mida meie tunneme hirmuna. Ta ütleb meile, et vastav tarkus on vale, ei vasta tegelikkusele, tuleb eemalduda. Järeldus, kui õpetaja jutt tekitab hirmutavaid assotsiatsioone, siis peab ta vallandama. Seega inimeses sees olev foobia ei ole midagi muud, kui mittekompetentsed õpetused. Foobiat saab välja ravida ainult sedasi, et tuleb muuta inimese maailmakäsitlus. See on raske, sest õpetaja poolt andud õpetus elab inimeses iseseisvalt edasi ja ta ei taha kergesti lahkuda. Inimene käsitleb maailma sedasi, kuidas teda omal ajal on õpetatud. Ümberõpe on raskem, kui esmakordne õpe, sest siis peab vabanema lisaks õppimisele väärteadmistest.
Tooks siinkohal näite iseendast. Kui ma olin noor, siis suhtlesin maagidega, kes rääkisid, et astraaltasand on hirmus, et seal on kollid ja muud jubedad elukad, kes ründavad, soovivad halba jne. Nendel maagidel ei olnud õiged kirjeldused ja tekitasid minuski hirme. Kui minul läks nägemine lahti, siis ma hakkasin ka nägema astraali. Aga mul polnud hirmu, sest mu mälupank avanes ka sellel samal hetkel. Mälupangas on eelmiste elude ja eksistentside teadmised. Need säilivad ka siis, kui me keha vahetame. Ma nägin ühe patsiendi seljas poole meetri pikkust ligast ämblikku. Mulle tuli teadmine, et astraaltasand on kui ruumiline paberileht, kuhu saame oma mõttekujustustega visualiseerida, joonistada. Ma kustutasin mõttega selle ämbliku olematuks. Kui olin selle teostanud, siis klient tundis, et haigus on läinud.
Seega, kui kellegi jutt on hirmutav ja foobiaid tekitav, siis teadvustage, et ta on ebakompetentne ja ei tunne maailma seaduspärasusi. Õige teadmine ei ole mitte kunagi hirmutav. Näiteks me teame, et radioaktiivsus on kahjulik. Aga see teadmine ei ole hirmutav, vaid me hoidume kiirgustsooni minemast. Või varustame end kaitseülikonnaga.
Ja lõpetuseks: kui te tahate teada, kes on inimese õpetaja pesas, siis selle saate välja selgitada sedasi, et kuulate, kellest inimene räägib ainult head. Näiteks kristlane räägib Jeesusest, kui heategijast. Jahh, Jeesus ei ole konkreetne isik, vaid ususüsteemi mudelkeha. Kuna usklikud paaniliselt kardavad kurjust, siis see kuju ei ole loodusega ja universumiga kooskõlas.
Kokkuvõte:
1. Õpetaja on vajalik, et lahendada probleeme. Sulanduda keskkonnaga.
2. Inimene valib õpetajaks selle, kes mõistab teda ja suudab arusaadavalt selgitada keskkonna toimemehhanisme. On usaldusväärne.
3. Mittekompetentne õpetaja tekitab inimeses hirmutavaid impulsse.
4. Õpetaja muudab inimese teadlikkust.
5. Inimene räägib õpetajast head.
_________________
Inimene ei ole arenenud ahvist vaid neegrist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
radiaator
Külaline





PostitusPostitatud: Nelj Veeb 11, 2010 10:53 pm    Teema: Vasta viitega

kuule sul on igas sahtlis mingi iidolkuju, ma esimesest lausest kaugemale ei viitsind lugeda.
Tagasi üles
haldjanool
Arengumaag


Liitunud: 17 Märts 2005
Postitusi: 5797
Asukoht: goriolisi tuules

PostitusPostitatud: Reede Veeb 12, 2010 2:33 am    Teema: Vasta viitega

naljatilk, 5-nd süsteemis ongi.
ja need kõik juhivad sind Evil or Very Mad
_________________
just before the darkness...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Merlon
Pruun päike
Pruun päike


Liitunud: 3 Märts 2007
Postitusi: 361
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: Reede Veeb 12, 2010 2:36 am    Teema: Vasta viitega

super tekst (Y)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Norn
Indigo päike.
Indigo päike.


Liitunud: 22 Märts 2008
Postitusi: 3485
Asukoht: P6lva

PostitusPostitatud: Reede Veeb 12, 2010 11:51 am    Teema: Vasta viitega

hirm koondab tähelepanu valulikule kohale, seega õudusjutud on täiesti omal kohal, kui nad on esitatud kultuurselt, ehk sellel tuleb lõpus ka oma point ja mõistmine.
samuti kui ühiskonna ja visuaalmaailmade õpetus on ümbritsevaga väga mööda, siis lõpuks mõjub see ka kehale suht anomaalsete haiguste näol.
_________________
Pole olemas kaht ühesugust asja.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
akk
Indigo päike.
Indigo päike.


Liitunud: 29 Dets 2004
Postitusi: 6324

PostitusPostitatud: Laup Veeb 13, 2010 9:22 am    Teema: Vasta viitega

Tsiteerin::
Ma nägin ühe patsiendi seljas poole meetri pikkust ligast ämblikku. Mulle tuli teadmine, et astraaltasand on kui ruumiline paberileht, kuhu saame oma mõttekujustustega visualiseerida, joonistada. Ma kustutasin mõttega selle ämbliku olematuks. Kui olin selle teostanud, siis klient tundis, et haigus on läinud.



sinu tegevus sarnaneb autokäivitamisele ilma kütuseta. tegelikult me elame ikkagi materiaalses maailmas ja auto ilma kütuseta tööle ei lähe. sa võid küll kujustada et sul on auto aga kujustus ei toimi selles reaalsuses, sest sul ei ole antireaalsuse ainega mingit kokkupuudet. tühipalja teadmisega ei ole mitte midagi pealehakata
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Hella
Arengumaag


Liitunud: 22 Juul 2009
Postitusi: 881

PostitusPostitatud: Teis Veeb 16, 2010 11:04 am    Teema: Vasta viitega

Meie koolide ühiskonnaõpetus on hetkel väga riigiteaduste suunda kalduv ehk nn poliitikaõpetus. Väidetavalt üritatakse seda viga nüüdsest läbi sotsiaal- ja haridusteaduskonna ühinemise ja koostöö parandada.
Mäletan, et lugesin ise ühiskonnaõpetuse õpiku tegelikult huviga läbi, aga paljude võõrsõnade tõttu oli see veidi raske kah. Õpetaja tekstist oli tunnis võimatu aru saada, sest kartsin mõistete definitsioone küsides rumal välja paista.

Minus tekitabki enamjaolt hirmu see, kui ma mõistete sisu ei tea ja õpetaja oma jutus eeldab, et seda ammu teadma peaksin. Tegelikult on kõik asjad lihtsad ja kergestimõistetavad. Ma olen võtnud nahhaalse suuna õppejõu või ükskõik kelle emotsioonidest hoolimata alati suu lahti teha ja küsida. Twisted Evil Läbi nende küsimuste ju saan mina teada seda, mida mul asja sisu mõistmiseks tõesti vaja on, et toimuks mõistmise sähvatus. Tegelikult on see ju oma olemuselt lihtne aktiivne kuulamine. Ja on loomulik, et see ka õpetaja ja õpilase suhtes toimima peab.

Ehk siis kokkuvõttes arvan mina, et hirmu tekitab eelkõige õpilase hirm küsida lihtsaid küsimusi. Me elame nagunii tohutult paljudes erinevates maailmades, milles igaühes on oma õpetaja ning see on inimese enda integreerimisvõime ja kontrollkeskme asukoha küsimus, kas ta midagi kartma hakkab või mitte.

Võib-olla on mu arvamus praegu mõjutatud eelseisvast praktikumist ja ma polegi eriti vist puutunud kokku sellistega, kes konkreetselt hirmujutte rääkima tulevad. Meelde tulevad mingisugused Jüri Lina ja Vello Leito ja mingid ökokatastroofi ja maailmalõpu kuulutajad, aga selliseid ei saa ju tõsiselt võtta, sest see lõhuks energeetiliselt ennast ära. Inimesel on ju ikka tasakaalu ja korra soov. Tjah, ameeriklastel on kah mingi hirmutamise strateegia valitsemisel nagu olen aru saanud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
haldjanool
Arengumaag


Liitunud: 17 Märts 2005
Postitusi: 5797
Asukoht: goriolisi tuules

PostitusPostitatud: Kolm Veeb 17, 2010 12:21 am    Teema: Vasta viitega

vaata, ka arst võib hirmutada.
lähed küsima, et mis sul viga ja selle asemel, et korralikult seletada, ta viskab möödaminnes mingi termini ja siis kiidab sinna juurde, et see on tänapäeva ühiskonnas nii levinud ja et pea kõigil on see viga.
tulemuseks on hirm, sest ma ei usu, et ta räägib tõtt - kõik ei saa ju ometi katki olla.
edasi, kas see tähendab, et ma pean elu lõpuni neid valusid taluma ja seda loetakse normaalseks???
ja siis tuleb mul meelde, et ma olen kunagi mingit sarnast terminit kuulnud ja et see küll siis nii süütus kontektis polnud, jne.
võtab kaua aega, enne kui need asjad endale selgeks saab ja vahepeal on hirm, sest info longgab kolme jalga ja selles küsimuses oli õpetajaks arst.
samamoodi on paljude asjadega.
_________________
just before the darkness...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Hella
Arengumaag


Liitunud: 22 Juul 2009
Postitusi: 881

PostitusPostitatud: Kolm Veeb 17, 2010 3:17 pm    Teema: Vasta viitega

See on inimese enda viga, kui ta lolliks jäämise hirmus temaga rääkijal arusaamise täpsustamiseks sabast kinni ei haara. Sellised olukorrad on tohutult levinud. Piisab ühel poolel ainult vihjata, et "nagu on üldiselt teada/nagu me kõik juba teame..." vms, kui teine inimene juba hirmunult suu kinni paneb ja kusagile vaiba alla roomab.
Lõppude lõpuks interpreteeritakse mõisteid erinevate nurkade alt ning suhtluse eesmärk on ikkagi rohkem teineteisemõistmine, .... ideaalis. Vastasel juhul laseb inimene teisel lihtsalt tema üle positsioneerida - tihti õigustamatult.
Seega tekitab eelkõige poolikult või valestimõistmine hirmu.
Seda muidugi eeldades, kui selle inimese, kelle teadmisi antud ala kohta kuulatakse, eesmärk polegi teist hirmu abil kontrollida ning juhtida.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Itika
Heleroheline päike
Heleroheline päike


Liitunud: 13 Mai 2004
Postitusi: 810

PostitusPostitatud: Kolm Veeb 17, 2010 3:48 pm    Teema: Vasta viitega

Hella kirjutas:

Lõppude lõpuks interpreteeritakse mõisteid erinevate nurkade alt ning suhtluse eesmärk on ikkagi rohkem teineteisemõistmine, .... ideaalis.


Üks inimene saab teise inimese taju mõjutada nii, et annab võimaluse kas tema enda moodi või siis talle/kellelegi kasutoovalt informatsiooni seostada. Teisisõnu: persoon 1 näitab oma seoseid (näitab alati kõiki, kuid igapäevateadvuse fookusest läheb suurem osa mööda), persoon 2 kas häälestub samamoodi infot seostama või mitte. Teineteisemõistmine pole muud kui sarnaselt infoseoste tähelepanemine/loomine. Tervendamine käib samamoodi. Üks loob oma nägemuses (oma tajus) muutuse, teine kas korjab selle kajana üles või mitte.
_________________
Must Kaardivägi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
haldjanool
Arengumaag


Liitunud: 17 Märts 2005
Postitusi: 5797
Asukoht: goriolisi tuules

PostitusPostitatud: Nelj Veeb 18, 2010 5:18 am    Teema: Vasta viitega

Hella kirjutas:
See on inimese enda viga, kui ta lolliks jäämise hirmus temaga rääkijal arusaamise täpsustamiseks sabast kinni ei haara. Sellised olukorrad on tohutult levinud. Piisab ühel poolel ainult vihjata, et "nagu on üldiselt teada/nagu me kõik juba teame..." vms, kui teine inimene juba hirmunult suu kinni paneb ja kusagile vaiba alla roomab.
Lõppude lõpuks interpreteeritakse mõisteid erinevate nurkade alt ning suhtluse eesmärk on ikkagi rohkem teineteisemõistmine, .... ideaalis. Vastasel juhul laseb inimene teisel lihtsalt tema üle positsioneerida - tihti õigustamatult.
Seega tekitab eelkõige poolikult või valestimõistmine hirmu.
Seda muidugi eeldades, kui selle inimese, kelle teadmisi antud ala kohta kuulatakse, eesmärk polegi teist hirmu abil kontrollida ning juhtida.


äh, tavaliselt tüüraib ta sind siis juba uksest välja, et järgmine ette võtta ja teeb sulle selgeks, et sinu aeg on läbi.
_________________
just before the darkness...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
haldjanool
Arengumaag


Liitunud: 17 Märts 2005
Postitusi: 5797
Asukoht: goriolisi tuules

PostitusPostitatud: Nelj Veeb 18, 2010 5:21 am    Teema: Vasta viitega

Hella kirjutas:

Lõppude lõpuks interpreteeritakse mõisteid erinevate nurkade alt ning suhtluse eesmärk on ikkagi rohkem teineteisemõistmine, .... ideaalis.


suhtluse tegelik eesmärk peaks olema puuduvate nurkade ja puuduvate energiate hankimine, mitte teineteisemõistmine.
teineteisemõistmine on vaid üks vahenditest sellel teel, sest selle olemasolul on võimalik kiiremini välja selgitada, kas sealt saab otsitavat.
_________________
just before the darkness...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Hella
Arengumaag


Liitunud: 22 Juul 2009
Postitusi: 881

PostitusPostitatud: Nelj Veeb 18, 2010 11:43 am    Teema: Vasta viitega

Kui tunned, et teise inimese jutt sind huvitab, siis oledki juba endale vajaliku (energiad, nurgad) jahil. Mõistel "teineteise mõistmine" on paganlikus kontekstis arvatavasti nn liigse "harmoonilisuse" maik juures - puudutab võib-olla liigselt tunnete ala. Võime minna mõistuse alasse - põhimõtteliselt õpilase-õpetaja situatsioonis on õpilase (kuulaja) eesmärk ikkagi aru saada, mida talle tahetakse öelda - vajaliku kättesaamiseks. Ilma ei saa.

Inimesed võivad olla aga väga erinevad ja nõnda on vaja selleks, et kumbki teise poolt väljatoodud seostest aru saaks, ümbersõnastamist. Väga lihtne näide: kui üks räägib arstide keeles ja teine räägib tavalises kõnekeeles. Vaja on luua seos arstide ja kõnekeele vahele, et kõnekeeles tähendab see arstide keele väljend seda nähtust, ja vastupidi.

Kui arst ikkagi midagi kliendile öelda tahab, siis on ta valmis ka küsimustele vastama. Lihtne reegel, kus õpetajal on kohustus rääkida õpilasele arusaadavas keeles. Kui õpilane ei saa aru ning ei väljenda seda kah, siis tõlgendab õpetaja seda huvi puudumisena - tal polnud vaja seda energiat või nurka.

Teine teema on see, kui käib mingisugune enese teise üle positsioneerimise mäng. Aga ka seda mängu ei pea vastu võtma. Kui inimene ikkagi midagi väga teada tahab, siis ta ka selle teada saab - nii või teisiti, ühel või teisel juhul.
Siinkohal meenub mulle üks loeng, kus õppejõud muudkui rääkis ja rääkis ega jätnud aega küsimuste esitamiseks. Lõpuks oli loeng läbi ja kui ta vakka jäi, esitasin mina oma küsimused. Ta polnud vist arvestanud selle ebatavalise asjaoluga, et keegi tõesti ka tema juttu kuulab ja see jutt mõtteid tekitab. Nõnda oli vahva jälgida, kuidas ta siis hakkas vastama ja ise samal ajal muudkui tagurdas ukse poole. Jõudnud uksepiida juurde, pööras ta poole sõna pealt järsku viuh ümber ja üritas kiiresti minema kõndida. Aga ma läksin järgi... Twisted Evil
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Arengumaagide Foorum -> Tokroda vanad teooriad Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


© 2001, 2005 phpBB Group